ورناصری:

در پروسه حذف ارز ترجیحی باردیگر مردم تحت فشار انحصارگران قرار نگیرند

در پروسه حذف ارز ترجیحی باردیگر مردم تحت فشار انحصارگران قرار نگیرند به گزارش سنج نیوز نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در پروسه حذف ارز ترجیحی طی چرخه تامین کالای اساسی، نباید انحصارگران باردیگر مردم را بیش از این تحت فشار تورم قرار دهند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا ورناصری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کلیت اهتمام وکلای مردم در این مجلس همسو با مصادیق سند تحول دولت سیزدهم بر آنست که انسجام مجلس و دولت در قالب مجموعه ای هماهنگ به دور از افراط و تفریط منجر به تحقق عدالت سرزمینی شود.
وی با اعلان اینکه ما رییس جمهور را از جنس صداقت و جهاد می دانیم، اشاره کرد: سلوک برادرانه مجلس یازدهم در همراهی ایشان و کابینه با هدف بهبود معیشت مردم تدوام خواهد داشت، لکن لازم است با استناد به اصل ۱۳۴ قانون اساسی با ترمیم کابینه وزرایی که باوجود پیگیری های بی وقفه من و همکاران عملکرد جهادی متناسب با حجم مشکلات مردم ندارند، کنار گذاشته شوند.
نماینده مردم مسجدسلیمان در ادامه اشاره کرد: کوشش های ما خادمین ملت برای رفع محرومیت ها همسو با دولت می باشد، اما گاهی پیگیری ها و تذکرات ما که مطالبات مردم است توسط برخی وزرای رییس جمهور شنیده نمی گردد یا در حد مصوبات بی تحقق و وعده های بی عمل باقی می ماند، در این مورد باید شخص رییس جمهور در امتداد ادامه اهتمام بر خدمت خالصانه با محوریت ارتقای عملکرد مردم محور، رسیدگی کنید.
ورناصری با تاکید بر لزوم توسعه نظارت در روند تصمیم دولت جهت بازتوزیع یارانه ها، اشاره کرد: در پروسه حذف ارز ترجیحی طی چرخه تامین کالای اساسی، باردیگر نباید انحصارگران مردم را بیش از این تحت فشار تورم قرار دهند.
وی همین طور بر تحقق نهایت بهره از دیپلماسی اقتصادی و پاسخ کریمانه به اعتماد مردم اصرار کرد و گفت و کاهش بیکاری، توجه به حقوق بازنشستگان، پرهیز از فشار مالیاتی به اصناف، تنوع بخشی به بسته های معیشتی- حمایتی، اجرای سریع قانون رتبه بندی معلمان، مشکلات مسکن و دارو، افزایش افسار گسیخته قیمت ها، کنترل قیمت و کیفیت خودرو و رفع سایر مشکلات ملت نجیب ایران را خواستارشد.
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ضمن تشکرا ز سفرهای استانی رییس جمهور اشاره کرد: نظارت بر تحقق مصوبات استانی دولت خصوصاً در مناطق کمتر برخوردار باید با جدید بیشتری پیگیری شود و وزرایی که به همراه رییس جمهور به استانها سفر می کنند باید پاسخگوی تعلل در اجرای مصوبات سفر رییس جمهور باشند.
ورناصری تصریح کرد: مردم خوزستان به سبب درک بصیرانه شرایط حساس کشور با شکیبایی حجم عظیمی از معضلات ناشی از سوء تدابیر پیشین را تاب آوردند. به عنوان نماینده چهار شهرستان کمتر برخوردار از جانب مردم استان و حوزه انتخابیه از شما می خواهم توجه جدی تری به مدیریت کلان استان راهبردی خوزستان داشته باشید و با اتخاذ تدابیر لازم در داخل و خارج از کشور معضل ریزگردها، تحقق طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، تنش آبی، مشکلات بهداشتی و درمانی، معضل بیکاری جوانان، ممانعت از انتصاب غیر بومی ها، راه اندازی پتروپالایش ها و زیرساخت های مواصلاتی را به عنوان با اهمیت ترین مطالبات مردم مورد توجه قرار دهید.
نماینده مردم مسجدسلیمان با اشاره به این که مردم استانهای کمتر برخوردار توقع دارند که در برنامه های توسعه ای کلان مورد توجه ویژه واقع شوند و از دهه ها محرومیت رهایی یابند، اظهار داشت: بایسته است در پروسه طراحی و تدوین برنامه توسعه هفتم، علاوه بر تکلیفی بودن دارای اهداف کمی، قابل اجرا و منطبق با سیاست های ابلاغی و اسناد بالادستی باشد و با لحاظ فاکتورهای آمایش سرزمینی ظرفیت های بالقوه ای که در استانهای ثروتمند اما توسعه نیافته بر برنامه های پیشین توسعه لحاظ نشده، احصاء و بهره برداری گردد، در غیر این صورت باردیگر تحقق فقط ۳۰ درصدی برنامه های توسعه کلان به جز اتلاف وقت مجلس و منابع کشور هیچ برآیندی نخواهد داشت.
ورناصری در آخر خطاب به نمایندگان اشاره کرد: مستحضرید که رییس جمهور آمریکا در مسافرت به خاورمیانه در چشم اندازی همکاری مشترک با رژیم کودک کش اسرائیل و بعضی کشورهای عربی به تشکیل و رهبری ائتلاف های خیال پردازانه در منطقه پرداخته است که باید با عملکرد انقلابی، توازن واقع بینی در این رابطه آینده نگری داشت.




منبع:

1401/04/25
13:01:15
5.0 / 5
419
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز