امام جمعه بیجار تاكید كرد؛

رکن اصلی مراسم اربعین مشارکت مردم است

رکن اصلی مراسم اربعین مشارکت مردم است سنج نیوز: کردستان امام جمعه بیجار اساس و رکن اصلی اقدامات ستاد اربعین را مشارکت همه جانبه ی مردم دانست.


علی خورشیدی امروز(۲۲ خرداد) در نخستین کارگروه تشکیل ستاد اربعین که در فرمانداری بیجار انجام شد اظهار داشت: اساس کار ما جلب مشارکت های مردمی است چونکه هرجا حضور مردم و کمک های مردمی بوده است پیشرفت داشته ایم.
وی با اشاره به موقعیت بیجار که در همجواری استانهای هدف اعزام زائر و مسیر شمار بسیار زیادی از زوار اربعین است اشاره کرد: در چند سال قبل برگزاری موکب هایی در سطح شهرستان و یک موکب به نام بیجار در خاک عراق سبب افتخار و خدمت به زوار کربلای معلی بوده است و هدف از تشکیل چنین جلساتی بهبود و ساماندهی هر چه بیشتر خدمات این موکب ها است.
امام جمعه بیجار اشاره کرد: دشمن هرساله برای زیر سوال بردن فرهنگ عاشورا برنامه ریزی می¬کند اما به مدد خداوند و وجود مقدس اباعبدلله و حضور میلیونی زوار اربعین، نقشه های شوم آنان نقش بر آب می شود.
وی درباب اقدامات آتی این ستاد اضافه کرد: باید در طول مدت باقی مانده تا مراسم اربعین حسینی تمامی اقدامات همچون تشکیل کمیته های اختصاصی جهت استقبال، اسکان و پذیرایی از زائرانی که از مسیر بیجار می¬گذرند انجام گیرد.
خورشیدی برآوردهای دقیق پس از این مراسم را همچون اقدامات مثمر ثمر خواند و اشاره کرد: اساسا هر اقدامی نیاز به شفاف سازی دارد بدین جهت باید آماری از تمامی باز خوردها، مشارکت های مردمی، نقاط ضعف و قوت و... جهت بهبود عملکرد سالهای آتی تهیه شود.
در آخر این جلسه قرار شد کمیته های تخصصی این ستاد بنا به نیاز سنجی های انجام گرفته جهت توقف، اسکان و اعزام زوار اربعین حسینی در بیجار تشکیل و اقدامات پیشبینانه صورت گیرد.




منبع:

1401/03/22
21:31:52
5.0 / 5
472
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز