تذکر نیک بین به وزارت علوم درباره تغییر در برگزاری کنکور

تذکر نیک بین به وزارت علوم درباره تغییر در برگزاری کنکور به گزارش سنج نیوز نماینده مردم بردسکن و کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «فرصت طلایی داوطلبان آزمون های سراسری ۲ الی ۳ ماه قبل از برگزاری آزمون است»، اظهار داشت: متاسفانه امسال بر مغایر قانون و بر خلاف رای دیوان عدالت اداری دوستان می خواهند کنکور سراسری را در هفته جاری برگزار کنند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا حجت الاسلام جواد نیک بین در جلسه امروز (یکشنبه) مجلس در تذکری به دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره علت تغییر زمان برگزاری آزمون سراسری اظهار نمود: مطابق قانون مصوب سال ۹۵ مجلس و همینطور مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۶ درصورتیکه قرار باشد تغییراتی در مورد منابع و عناوین یا زمان آزمون سراسری اعمال شود، مراتب باید یک سال قبل به داوطلبان اطلاع رسانی شود.
وی با اشاره به اینکه «فرصت طلایی داوطلبان آزمون های سراسری ۲ الی ۳ ماه قبل از برگزاری آزمون است»، تصریح کرد: متاسفانه امسال بر مغایر قانون و بر خلاف رای دیوان عدالت اداری دوستان می خواهند کنکور سراسری را در هفته جاری برگزار کنند تا مهر ماه دانشجویان سر کلاس حاضر شوند؛ می خواهند با برگزاری سه ماه زودتر کنکور مهر دانشجو را خزان و خراب کنند.
این نماینده مجلس اظهار داشت: ای کاش ریاست مجلس در این حوزه تذکر دهند چون که همه زحمت یکساله داوطلبان به دو سه ماه قبل از برگزاری آزمون سراسری بستگی دارد و نباید با روح و روان جوانان کشور بازی شود.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نیک بین تصریح کرد: در این خصوص باید دقت نماییم و ببینیم که آیا این مورد مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی بوده یا نه؛ با این وجود کمیسیون آموزش باید در این خصوص بررسی نمایند تا طبق قوانین و مقررات رفتار شود و حقی از کسی ضایع نشود.




منبع:

1401/02/25
10:15:07
5.0 / 5
516
تگهای خبر: آموزش , بازی , فناوری , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز