سخنگوی قوه قضاییه اعلام كرد

اعلام حکم مهرشاد سهیلی

اعلام حکم مهرشاد سهیلی به گزارش سنج نیوز سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت که حکم مهرشاد سهیلی صادر و او به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، جزای نقدی و رد مال محکوم شده است. این حکم بدوی است و در صورت قطعیت اجرا می شود.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، ذبیح الله خداییان در نشست خبری امروز ضمن تبریک روز کارگر و معلم اظهار داشت: معلمین عزیز تربیت آینده سازان کشور را برعهده دارند. همینطور کارگران چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در می آورند.

خداییان در پاسخ به سوالی درباره ملاقات مجازی زندانیان اظهار داشت: مبحث ملاقات برخط و تصویری خانواده زندانیان با انها دو سال در دستور قوه قضاییه است و زیرساخت ها فراهم شده ولی کامل نیست. البته در تمام زندان ها اجرا شده است و ۶۹ هزار و ۳۰۰ مورد ملاقات برخط و تصویری داشتیم. ترتیبی داده شده دادگاه ها هم به صورت برخط برگزار شوند و حدود ۲۷۸ هزار جلسه دادگاه به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شده و از اعزام ۴۱۸ هزار زندانی به دادگاه ها خودداری شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اخطاری که شرکت سایپا از سازمان بازرسی دریافت کرده است، اظهار داشت: مسئله استانداردسازی خودرو ها با سلامت مردم در ارتباط می باشد و خودروسازها باید توجه داشته باشند که کارشان با سلامت مردم ارتباط دارد. کشته شدن قریب هزار نفر در دو سه هفته یک فاجعه است که برخی ناشی از استانداردنبودن خودروهاست. دوبار هست که رهبری بر استانداردسازی خودرو ها تاکید می کند و این تکلیفی برای همه مسولین است. اگر خودرویی استاندارد لازم را ندارد باید جلوی تولیدش گرفته شود و ما در سازمان بازرسی پیگیریم و اخطار هم دادیم.

وی درباره علنی برگزار شدن دادگاه های مفاسد اقتصادی اظهار داشت: تمام محاکمات ما شامل اقتصادی و غیراقتصادی علنی است. علنی بودن هم به مفهوم انتشار محاکمات نیست. ما در ماه های اخیر بخصوص در دوره تحول محاکمات گوناگونی داشتیم که نه تنها علنی بوده بلکه انتشار یافته است مثل بانک سرمایه. این طور نیست که جلسات دادگاه علنی نباشد. در دو سه ماه اخیر با تاکید ریاست قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی، حدود ۹۶ پرونده در این زمان رسیدگی را کردیم و به صدور حکم قطعی منتهی شدند بنابراین برخورد با مفاسد جدی و قاطع است و ادامه دارد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال ایسنا درباره جزئیات حکم صادره برای مهرشاد سهیلی اظهار داشت: این پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. حکم بدوی صادر و به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، جزای نقدی و رد مال محکوم شده است. حکم بدوی است و در صورت قطعیت اجرا می شود.

وی در پاسخ به سوال درباره "اتفاقی که برای خبرنگار فرهیختگان در قم رخ داد"، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های مردمی و اصحاب رسانه در مبارزه با فساد مهم می باشد و در قوانین تاکید بر این امر شده است. در ارتباط با موارد فساد مثل سوت زنی حتما در قالب قانونی اقدام می شود و به مراجع مرتبط موارد فساد گزارش می شود و تحت حمایت قرار می گیرند. در مورد خبرنگار عزیز فرهیختگان بمحض اطلاع مبحث پیگیری و پرونده در قم تشکیل شده و وسیله نقلیه مرتکبین شناسایی شده است و بطور قطع نه تنها با این مورد بلکه در هر موردی برخورد قاطع می نماییم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد فساد در شهرداری ارومیه اظهار داشت: در این پرونده بعضی از اعضای شورای شهر و کارمندان تحت تعقیب قرار گرفتند. ۲۳ نفر از اعضای فعلی و سابق شورای شهر ارومیه و ۲۵ نفر دارای شغل آزاد و تعدادی هم کارمند شهرداری هستند. اغلب این متهمان با وثیقه آزاد شدند و برخی از خدمت تعلیق شدند و پرونده درحال ارجاع به دادگاه است.

خدائیان در پاسخ به سوالی درباره شکایت رئیس مجلس از یکی از نمایندگان سابق و این که در چه مرحله ای است؟ اظهار داشت: در مورد این مورد با عنایت به شکایت انجام شده پرونده ای در تهران تشکیل شده و مشتکی عنه احضار شده است. کسانی که با فوریت دست به انتشار مطالبی می زنند اگر نتوانند ادعای خویش را ثبت کنند، تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم خواهند شد. اگر دقت نکنند و به صرف شنیده ها مطالبی را منتشر کنند پرونده ای تشکیل گردد، قوه قضاییه ورود می کند.

وی درباره اجرای حکم احمدرضا جلالی تا آخر اردیبهشت اظهار داشت: آقای احمدرضا جلالی فرزند محمد از اتباع ایران و تابعیت ایران دارد و ایرانی است و در ۱۳۹۶ به افترا جاسوسی و ارتباط با موساد و اقدام ضد امنیت کشور و افشای اطلاعات طرح های سری و فوق سری و حتی اطلاعات در ارتباط با دانشمندان هسته ای تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد و پس از بازداشت ایشان، کشور سوئد به او تابعیت و امتیازی به او داد. این شخص به لحاظ اتهامات مختلف به اعدام محکوم شده و حکم قطعی است و در دستور مقامات قضایی است و نسبت به اجرای حکم اقدام خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مبادله احمدرضا جلالی و حمید نوری اظهار داشت: این دو ارتباطی با هم ندارند. آقای حمیدنوری بی گناه و محاکمات ایشان نامشروع است. آقای جلالی دو سال پیش از ایشان بازداشت شده و حکم قطعی در موردش صادر گردیده است. بحث مبادله مطرح نیست و قوه قضاییه برپایه حکم صادره اقدام خواهد نمود.

این خبر تکمیل می شود.


1401/02/20
12:27:55
5.0 / 5
477
تگهای خبر: استاندارد , اقتصاد , ایران , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز