آیت الله مكارم شیرازی :

حجاج ایرانی، حساسیت های عربستانی ها را تحریک نکنند

حجاج ایرانی، حساسیت های عربستانی ها را تحریک نکنند به گزارش سنج نیوز علت وضعیت کنونی مناسبات ایران با عربستان، اشتباهاتی است که صورت گرفته و باید به وسیله حج کاری کرد که بدبینی ها تبدیل به خوشبینی شود.



به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی، این مرجع تقلید شیعه امروز در دیدار حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج با معظم له، علت وضعیت کنونی مناسبات ایران با عربستان را اشتباهاتی دانست که صورت گرفته و اضافه کرد: باید به وسیله حج کاری کرد که بدبینی ها تبدیل به خوشبینی شود. این مناسک، به صورت مستقیم حج است ولی به صورت غیرمستقیم یک مسأله سیاسی است هرچند اسم امور سیاسی برده نشود.
وی بر دوری از مسائلی که سبب برانگیختن حساسیت طرف مقابل می شود، اشاره کرده و اظهار داشت: باید برنامه های عبادی سیاسی بگونه ای برگزار شود که ضمن رضایت حجاج ایرانی، سبب تحریک و برانگیختن حساسیت های آنان نگردد.



بیشتر بخوانید: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: وضعیت اقتصادی، دیگر اجازه پرداخت یارانه حج را نمی دهد/ کسانی که استطاعت دارند، حج بروند، نه فقرا
اعلام موجودیت انجمن دوستی ایران و عربستان همزمان با عید سعید فطر + اسامی اعضای ایرانی


این مرجع تقلید در ادامه بر ضرورت آموزش حجاج اشاره کرده و فرمودند: با عنایت به فرصت خیلی کم باقی مانده تا ایام حج، باید به صورت فشرده کلاس های آموزشی احکام، مناسک و آموزه های رفتاری برای هیئت های اعزامی و حاجیان برگزار گردد.
آیت الله مکارم شیرازی همینطور با عنایت به شرایط و احکام ویژه بانوان بر ضرورت آموزش مضاعف آنان تاکید نمود.
وی در انتها این دیدار، ضمن دعا برای موفقیت مسئولین محترم در خدمت گزاری به حجاج و زائرین خانه خدا و برگزاری هر چه باشکوه تر حج، از حجاج بیت الله الحرام هم درخواست نمود که فرصت به دست آمده زیارت بیت الله الحرام و مدینه منوره و مشاهد مشرفه را مغتنم شمرده و از آن نهایت استفاده را ببرند.
در ابتدای این دیدار، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای برگزاری حج ۱۴۰۱ توسط حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب ارائه گردید.


۲۱۲۱۷

۲۱۷


منبع:

1401/02/16
11:59:00
5.0 / 5
525
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , اقتصاد , ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز