سردار علایی:

ما و آمریکایی ها به این نتیجه رسیدیم که دیگران نمی خواهند برجام امضا شود

ما و آمریکایی ها به این نتیجه رسیدیم که دیگران نمی خواهند برجام امضا شود به گزارش سنج نیوز اقتصادآنلاین نوشت: فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: ایران و آمریکا می توانند مسائل موجود را به بحث بگذارند و سطح تخاصم را به سطح اختلاف تبدیل کنند که این امری قابل انجام است. به شرطی که در آمریکا هم چنین تمایلی وجود داشته باشد.



ایران به سبب موقعیت خاص ژئوپلیتیکی از وضعیت خاصی در زمینه سیاست خارجی برخوردارست. مجموعه برنامه «موازنه» اهتمام دارد با دعوت از کارشناسان و سیاستمداران تصویر کاملی از سیاست خارجی ایران به نمایش بگذارد.
حسین علایی، فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه و تحلیل گر مسائل سیاسی خارجی در مورد مذاکرات برای احیای برجام در برنامه موازنه اظهار داشت: ما و آمریکایی ها به این نتیجه رسیدیم که دیگران نمی خواهند برجام امضا شود. بدین سبب امضای برجام به نفع ایران و آمریکا است. البته برجام نه مطلوب ایران است و نه آمریکا.
فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه معتقد می باشد برجام در حقیقت یک توافق حداقلی است و برجام برای آمریکا هم توافق خوبی محسوب نمی گردد. چونکه خواسته آنها این است که به ویژه در کارهای هسته ای، ایران تحت کنترل آمریکا باشد در صورتیکه ایران نمی خواهد چنین اتفاقی بیفتد.
وی اضافه کرد: هدف ایران لغو تحریم هاست، بدین سبب حسن برجام برای ایران این است که منجر به لغو تحریم ها می شود و ایران می تواند در بازار جهانی حضور پیدا کرده و با کشورهای مختلف کار کند، ولی اینطور نیست که مطلوب ایران باشد.
علایی با اشاره به این که حسن برجام برای آمریکا این است که خیال آنها از بابت صلح آمیز بودن کارهای هسته ای ایران آسوده می شود، اشاره کرد: آمریکا تمایلی ندارد که ایران کشوری قوی در منطقه باشد. هم ایران و هم آمریکا تمایل دارند توافق کنند ولی هنوز موفق به اعلام این تمایل نشده اند و اگر آمریکایی ها تصمیم به توافق بگیرند ایران هم آمادگی آنرا دارد.



بیشتر بخوانید: وبسایت آمریکایی فاش کرد / پیشنهاد مشروط بایدن به ایران برای حل چالش سپاه در گفت وگوهای وین


منبع:

1401/02/01
16:24:33
5.0 / 5
464
تگهای خبر: آمریكا , آنلاین , اقتصاد , ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز