کدام هنرمند با اشاره رهبری، مسئول ساخت ضریح امام حسین (ع) شد؟

کدام هنرمند با اشاره رهبری، مسئول ساخت ضریح امام حسین (ع) شد؟ ایسنا نوشت: آزادگان اظهار داشت: وقتی استاد این کار را پذیرفتند ابتدا در کارگاه قم حضور بهم رساندند و با مهندسین سازه همچون اساتید مهندس خوش نژاد، مهندس توکلی بینا، مهدی دیدار و اکبر رحیم و سایر اساتید جلساتی داشتند تا طرحی که مد نظرشان بود را روی بدنه چوبی پیاده کنند.



در طول تاریخ، اشخاص و حاکمان مختلفی برای عرض ارادت به امام حسین (ع) در ساخت و ساز و تزیین حرم مطهر امام حسین (ع) همت گماشته اند از نخستین ضریحی که توسط عضدالدوله دیلمی از جنس چوب ساخته شد تا ضریح ساخته شده از جنس نقره در زمان شاهان قاجار و ضریحی که طاهر سیف الدین داعی از نقره خالص ساخت.
اما برای مردم قم ضریح کنونی حال و هوای دیگری دارد. پروژه ساخت این ضریح از سال ۸۷ توسط برخی از ارادتمندان اباعبدالله الحسین (ع) در مدرسه معصومیه قم کلید خورد و استادان بنام چیره دست در هر رشته ای دور هم جمع شدند تا هنر خویش را با جوهره عشق و ارادت به امام حسین (ع) گره زنند.
برای طراحی این ضریح طرح های مختلفی عنوان شد اما در نهایت طرح استاد محمود فرشچیان، نگارگر نام آشنا، با اشاره رهبر معظم انقلاب برگزیده و تصویب گردید که به اقرار کارشناسان فن یکی از آثار کم نظیر هنری به حساب می آید.

1401/01/29
08:34:55
5.0 / 5
472
تگهای خبر: ساخت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز