امارات:

خواهان حل اختلافات با ایران هستیم

خواهان حل اختلافات با ایران هستیم سنج نیوز: مشاور رییس دولت امارات اصرار کرد که کشورش به دنبال حل اختلافات با ایران است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از العین الاخباریه، انور قرقاش، مشاور رئیس دولت امارات در امور دیپلماتیک در یک سخنرانی اظهار داشت که کشورش همواره برای حل اختلافات خود با ایران از راه چاره سیاسی و دیپلماتیک و آخر دادن به این اختلافات تلاش می کند.
وی تصریح کرد: امارات خواستار روابط با ایران، ترکیه و کشورهای عربی است.
قرقاش اظهار داشت که امارات دائما برای ایجاد پل های ارتباطی با همه همسایگان تلاش می کند و این کشور منبع صدمه و ضرر برای هیچ کشوری همچون ایران نخواهد بود.
مشاور رئیس دولت امارات همینطور تصریح کرد که با عنایت به تغییرات بین المللی به وجود آمده همه کشورها مسئولیت مشترکی نسبت به ثبات منطقه ای و شکوفایی آن دارند و ما نیازمند نشست های منطقه ای بیشتر برای همکاری و گفتگو میان کشورهای منطقه همچون ترکیه و ایران هستیم.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، به تازگی شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در گفت وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان ضمن تبریک ماه رمضان، ضمن اشاره به منافع مشترک دو کشور در توسعه روابط در میان در عرصه های مختلف، خواستار بررسی فرصت های همکاری مشترک شد.
وزیر امور خارجه امارات در مورد شرائط جدید منطقه هم اظهار داشت که طی هفته های اخیر شاهد بهبود شرائط در منطقه هستیم و دیدار رئیس جمهور بشار اسد از امارات و برقراری آتش بس موقت در یمن فرصتی برای همه طرفها فراهم نموده است تا از آن برای توسعه و پیشرفت و پرهیز از افزایش تنش بهره برداری نمایند.

وزیر امور خارجه امارات در این گفتگو تصریح کرد: امارات متحده عربی به هیچ طرفی اجازه اقدامات خرابکارانه یا تحریک آمیز از خاک خود ضد کشورهای همسایه امارات را نخواهد داد.




منبع:

1401/01/26
15:32:07
5.0 / 5
482
تگهای خبر: ایران , دیپلماتیك , رئیس جمهور , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز