حق شناس:

اصلاحات باید با مردم سخن بگوید

اصلاحات باید با مردم سخن بگوید سنج نیوز: یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار داشت: جریان اصلاحات باید با مردم سخن گفته و به صراحت از خواسته های آنها حمایت کرده و برای احیای صندوق های رای تلاش کند.


محمدجواد حق شناس در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه کوشش برای بازگشت حق حاکمیت به مردم یک اولویت اساسی برای جریان اصلاحات است، اظهار نمود: در سالهای اخیر کمتر به این مساله اهمیت داده شده و جایگاه و نقش حاکمیت مردم کمرنگ شده است.
وی افزود: میزان مشارکت در انتخابات سال قبل اتفاق تلخی بود. نسبت کسانی که در انتخابات شرکت نکرده یا آرای باطله و سفید دادند به کسانی که در انتخابات به نامزدهای تایید صلاحیت شده رای دادند، نشانه ای بر کمرنگ شدن نقش حاکمیت مردم است که این مساله نگرانی جدی به وجود آورده است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به خلق ادبیات تحریم انتخابات در سالهای اخیر، اشاره کرد: تحریم انتخابات، نگاهی انفعالی است. جریان اصلاحات باید برای احیای صندوق های رای تلاش کند. جنبش مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامی و حماسه دو خرداد برای احیای جایگاه و نقش صندوق های رای بود و این مسیر و رویکرد باید ادامه یابد. جریان اصلاحات باید در راه اصلاح قانون انتخابات، برگشت تمامی نهادها به جایگاه های قانونی خود و کاهش دخالت های بی مورد حرکت نماید.
حق شناس در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاحات چنین قدرتی دارد، اظهار داشت: قدرت از آنِ مردم است. جریان اصلاحات باید با مردم سخن بگوید و به صراحت از خواسته های مردم حمایت کند. مردم هم ثابت کرده اند که اگر سخن دقیق، درست و روشنی شنیده و بین حرف و عمل فاصله نبینند، به صحنه می آیند.
او در آخر اظهار داشت: جریان اصلاحات باید راه و تمایز خودرا نسبت به جریان های برانداز و گروههای تجزیه طلب مشخص کنند.



1401/01/19
11:59:48
5.0 / 5
497
تگهای خبر: تحریم , جنبش , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز