انگلیس:

بدهی تاریخی خود به ایران را تسویه کردیم

بدهی تاریخی خود به ایران را تسویه کردیم به گزارش سنج نیوز، وزیر خارجه انگلیس در اطلاعیه ای اعلام نمود که این کشور ˮبدهی تاریخی ˮ خود به ایران را تسویه و آزادی دو زندانی دوتابیعتی در ایران را تایید نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس روز چهارشنبه با تایید آزادی دو زندانی دوتابیعتی از ایران در اطلاعیه ای اعلام نمود: ما همینطور همانطور که وعده داده بودیم، بدهی سرویس نظامی بین المللی را تسویه کردیم.
ایشان در ادامه اظهار داشت: بدهی سرویس نظامی بین المللی در پایبندی کامل با تحریم های انگلیس و تحریم های بین المللی و تعهدات حقوقی، تسویه شده است. از این اموال تنها برای خرید کالاهای بشردوستانه استفاده خواهد شد.
بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی انگلیس به ایران در ارتباط با یک قرارداد خرید تانک های چیفتن، قبل از انقلاب اسلامی است که دولت انگلیس در مراجع قضایی محکوم به پرداخت آن شده بود.
ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه امروز درمورد آزادی زاغری و آشوری زندانیان دوتابیعی اظهار داشته بود: خانم نازنین زاغری به افترا جاسوسی برای سرویس امنیتی کشور انگلیس به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسید و بر همین مبنا ممنوع الخروجی وی لغو شد و از زندان آزاد شد. وی پرونده دیگری هم دارد که در آن محکوم به یک سال حبس شده بود ولی این پرونده تابحال به اجرا گذاشته نشده است.
وی اظهار داشت: انوشه آشوری، به افترا همکاری با سرویسهای امنیتی کشورهای بیگانه و به جرم جاسوسی به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود و حدود ۴ سال و ۷ ماه از مدت محکومیتش سپری شده بود که تقاضای آزادی مشروط کرد و بعنوان دست مزد مبالغی را از سرویسهای جاسوسی بیگانه دریافت کرده بود که این مبالغ هم از وی دریافت شد، بنابراین دادگاه با آزادی مشروط ایشان موافقت و مورد رأفت حکومت اسلامی قرار گرفت و از زندان آزاد شد.



1400/12/25
21:58:09
5.0 / 5
489
تگهای خبر: ایران , تحریم , حقوقی , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز