سید حسن خمینی در واكنش به جنایت آل سعود :

مدعیانی که همیشه فریاد می زنند، چرا ساکتند؟!

مدعیانی که همیشه فریاد می زنند، چرا ساکتند؟! به گزارش سنج نیوز یادگار امام جنایت اخیر دولت عربستان سعودی در اعدام 81 نفر از شهروندان این کشور را محکوم نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی بامداد امروز در آغاز درس خارج فقه خود ضمن اشاره به «جنایت هولناک» اخیر دولت عربستان نسبت به تعدادی از مسلمانان عربستان و همچون شیعیان قطیف و احساء، اظهار نمود: بدون شک اصل این عمل مذموم است و هر آزاده ای در جهان آنرا محکوم می کند. این که در یک کشور اسلامی، عده ای که در بین آنها کودک هم بوده است، به جهت مبارزات سیاسی با فجیع ترین و شدیدترین وضع مورد تنبیه و توهین قرار بگیرند و سرانجام به شهادت برسند، کاری بسیار زشت و غیرقابل قبول است.
وی ضمن اشاره به این که تاریخ شیعیان و آزادیخواهان در عربستان بسیار دردآور است، اضافه کرد: یک حکومت خاندان سالار و به تعبیر امام «لعنت الله علیهم»، از تمام قواعد مردمسالاری و آزادی خویش را تهی و بری کرده اند و به یک نظام سلطنتی مطلقه برگشته اند که رای مردم در آن هیچ اثری ندارد و اساسا مردم هیچ نقشی در سیاست و زندگی خودشان ندارند؛ این نظام یک نظام بدوی است که با درآمدهای مفت نفتی درحال کار است.
سید حسن خمینی ضمن اشاره به تناقض میان ادعای آزادیخواهی قدرت های غربی و بی تفاوتی آنها نسبت به جنایات دولت عربستان، قطعه قطعه کردن روزنامه نگار عربستانی در سالهای قبل توسط حکام سعودی را خاطرنشان کرد و خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق در هر جای دیگری از دنیا رخ می داد حتما به محکومیت های جدی می انجامید.
گویی در دنیا دفاع از ارزش ها را با میتوان با پول از بین برد
وی افزود: گویی در دنیا دفاع از ارزش ها را میتوان با پول از بین برد؛ چون که وقتی کار به عربستان می رسد همه چشم ها بسته و ذهن ها شسته می شود، اما در مورد جاهای دیگر فریاد «واویلا» سرداده می شود؛ و این رفتار مصداق «کَلِمَةُ حَقٍّ یُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ» است. این مدعیانی که همیشه فریاد می زنند، چرا در جای دیگر ساکتند؟!
با رفتار خود آبروی اسلام را می برند

یادگار امام همینطور ضمن اشاره به «گردن زنی» بعنوان نوع به شهادت رساندن جنایت اخیر در عربستان، خاطرنشان کرد: بی جهت نبود که داعش از همین خاستگاه آمده بود و در حالیکه فقط اسم آنها به بدی شهرت یافته بود، گویی همه آنها یک مسیر را می روند و با رفتار خود آبروی اسلام را می برند؛ این رفتارهای دین ستیزانه و حیثیتی که از اسلام می برند انسان را به یاد کارهایی می اندازند که از قدیم رایج بود.
وی در انتها اظهار داشت: این جنایت هولناک و شهادت حدود شهادت نفر از مسلمانان و شیعیان را محکوم می نماییم و لعن و نفرین عاملان این جنایت و مجازات آنها را در این جهان از خداوند مسأله می نماییم.



1400/12/23
12:31:19
5.0 / 5
497
تگهای خبر: روزنامه , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز