رییس سازمان بازرسی كل كشور:

امکانات بیمارستان شهدای یافت آباد پاسخگوی نیازهای رجوع کنندگان نیست

امکانات بیمارستان شهدای یافت آباد پاسخگوی نیازهای رجوع کنندگان نیست به گزارش سنج نیوز رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بیمارستان شهدای یافت آباد واقع در جنوب پایتخت رفت و در بازدیدی از پیش اعلام نشده، ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان، نحوه خدمت رسانی به بیماران و رجوع کنندگان را مورد ارزیابی قرار داد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از قوه قضاییه، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ابتدای این بازدید دوساعته در بخش اورژانس بیمارستان شهدای یافت آباد حضور پیدا کرد.

وی با قدردانی از زحمات کادر درمان، ضمن گفتگو با بیماران و همراهان آنها نسبت به عدم تعیین تکلیف بموقع چند بیمار در بخش اورژانس، نکاتی را متذکر شد.

درمانگاه های تخصصی بیمارستان مقصد بعدی رئیس یکی از مهم ترین نهادهای نظارتی کشور بود.

خداییان بعد از ملاحظه معطلی رجوع کنندگان در راهروهای درمانگاه ها، خواهان عرضه توضیحاتی در این حوزه از جانب مسؤلان بیمارستان شد.

در این بازدید تعداد قابل توجهی از رجوع کنندگان به بیمارستان شهدای یافت آباد، از وجود مشکلاتی در سیستم نوبت دهی گلایه کردند که رئیس سازمان بازرسی کل کشور با مشاهده و بررسی عملکرد سیستم اینترنتی دریافت نوبت درمانگاه، تاکید کرد که هرچه سریع تر مشکلات موجود در این حوزه مرتفع شود.

نبود متخصص رادیولوژی برای انجام سونوگرافی در طول هفته، عدم وجود دستگاه ام آر ای، کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص در همه ایام و عدم برخورداری از دستگاههای دیالیز به تعداد کافی همچون مشکلات رجوع کنندگان تنها بیمارستان دولتی منطقه ۱۸ بود که با رئیس سازمان بازرسی مطرح شد.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه در بخش های کرونا، داخلی، سوختگی، قلب و آی سی یو سوختگی حضور یافت و ضمن عیادت از بیماران و ارزیابی نحوه عرضه خدمت و حضور پزشکان برای معاینه بیماران بستری، گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات رجوع کنندگان شد.

وی همینطور پای درد دل کادر درمان بیمارستان شهدای یافت آباد هم نشست و ضمن قدردانی از زحمات آنها به علت خدمت رسانی مطلوب به رغم کمبودهای موجود، از صبر و فداکاری آنها تجلیل نمود و از پیگیری مشکلات این قشر از جامعه از راه وزارت بهداشت اطلاع داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در بخش سی تی اسکن، نحوه خدمت رسانی در این واحد را مورد بررسی قرار داد و نکاتی را متذکر شد.

خداییان در جریان این بازدید و بعد از اطلاع از این که عایدات موقوفات در رابطه با این بیمارستان از جانب اداره اوقاف تخصیص پیدا نمی کند، با تاکید بر این که باید عرضه خدمات در بیمارستان فوق به قشر هدف مجانی باشد، بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور را مأمور کرد که فوراً گزارشی در این حوزه تهیه و مبحث را از راه وزارت بهداشت و سازمان اوقاف پیگیری نماید.

سخنگوی دستگاه قضا در انتها این بازدید با اشاره به اینکه تجهیزات و امکانات بیمارستان شهدای یافت آباد باوجود زیر پوشش قرار دادن یک میلیون و دویست هزار نفر، پاسخگوی نیازهای رجوع کنندگان نیست بر انجام پیگیری لازم برای رفع مشکلات تاکید کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن اشاره به فرسوده بودن بنا و تجهیزات بیمارستان و لزوم برنامه ریزی برای حضور مستمر پزشکان متخصص و فوق تخصص، بر انجام اقدامات لازم برای تغییر سطح بیمارستان از درمانی به آموزشی - درمانی تاکید کرد و اظهار داشت: با عنایت به تراکم جمعیت و آمار بالای رجوع کنندگان میتوان با آموزشی - درمانی شدن بیمارستان و آماده شدن بیمارستان جدید و تجمیع ساختمان های پراکنده، به نحوه خدمت رسانی سرعت و کیفیت بخشید.

خداییان با اشاره به اینکه مبحث عدم اختصاص عایدات از جانب اوقاف با جدیت از جانب سازمان بازرسی پیگیری می شود، اظهار داشت: بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان از همین امروز مکلف می شود مبحث را بررسی و پیگیری لازم برای پرداخت عایدات از جانب اداره اوقاف به بیمارستان تا حصول نتیجه انجام دهد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار نمود: که با عنایت به وسعت و تراکم جمعیت منطقه تحت پوشش، ضروریست وزارت بهداشت در زمینه نیروی متخصص و فوق تخصص و تجهیزات عنایت خاصی به این مرکز درمانی داشته باشد؛ ازاین رو گزارش در بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد، مسعودی اصل بازرس امور بهداشت و درمان و مهدی بهادر مدیرکل حوزه ریاست سازمان بازرسی هم حضور داشتند.




1400/12/22
20:12:42
5.0 / 5
461
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , خدمات , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز