لاوروف:

امیدواریم مذاکرات وین موفقیت آمیز باشد

امیدواریم مذاکرات وین موفقیت آمیز باشد به گزارش سنج نیوز وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی ضمن اشاره به اهمیت توافق هسته ای، نسبت به موفقیت آمیز بودن مذاکرات وین برای احیای این توافق، ابراز امیدواری کرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از ریانووستی، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در یک کنفرانس خلع سلاح هسته ای اظهار داشت: تلاش ها برای احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک[برجام] جهت حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران ادامه دارد. ما امیدواریم [مذاکرات] موفقیت آمیز باشند. هیچ جایگزین معقولی برای برجام وجود ندارد.
او تصریح کرد: تعهدات تحت توافق هسته ای باید بی هیچ قید و شرطی از جانب همه اجرا شود.
وزیر خارجه روسیه افزود: مجبوریم بگوییم وضعیت کنونی گواه روشن این است که ناتوانی واشنگتن برای مذاکره چه هزینه گزافی برای امنیت جهانی دارد. سیاست مبتنی بر فشار و باج خواهی عاقبیتی ندارد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، اظهارات لاورف هم زمان با برگزاری دور هشتم مذاکرات وین مطرح می شود.
به قول طرفین مذاکرات، پیشرفت چشم گیری در روند مذاکرات بوجود آمده است اما برای رسیدن به توافق نهایی، برخی مسائل هنوز حل نشده باقی مانده اند.
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به تازگی درباره پیشرفت های انجام شده در مذاکرات بیان نمود: پیش نویس و درفتی از توافق آماده شده است و لازم بود که این پیش نویس مورد بررسی دقیق قرار بگیرد بعضی از موضوعات باقی مانده بود که آقای باقری در مورد آنها دستورالعمل های لازم را دریافت کند که با طرف های مختلف در مورد آنها صحبت کنند.
خطیب زاده افزود: متاسفانه در سه یا چند موضع اصلی طرف های غربی و آمریکا تصمیمات سیاسی خویش را نگرفته اند و آنچه که در این تعهد انجام دادیم در تمامی تماس ها و گفت وگوهایمان بر این مورد سعی کردیم خطوط قرمز ایران منطق ایران و دلیلش در مورد این خطوط قرمز و همینطور چگونگی مرتفع کردن موضوعات باقی مانده کاملا برای طرف غربی روشن نماییم و مواضع ایران را در این ارتباط تبیین نماییم و الان ابهامی برای واشنگتن و غرب در مورد این خطوط قرمز وجود ندارد و تاکید کردیم از خطوط قرمز خود عبور نمی نماییم و همانطور که گفتم هم اکنون در نقطه ای هستیم که ابهامی برای واشنگتن و اروپا در این حوزه نیست و انتظار قطعی داریم که طرف های اروپایی بیشتر از این مورد را کش ندهند.




منبع:

1400/12/10
22:36:37
5.0 / 5
449
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , توافق هسته ای
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز