گزارش کامل ایسنا از یازدهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

گزارش کامل ایسنا از یازدهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱ سنج نیوز: یازدهمین جلسه بررسی جزئیات بودجه سال 1401 در بخش درآمدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) هفتم اسفند ماه 1400 اجرا شد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق درباب جزییات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.
در ابتدای این جلسه، روح الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرائی کشور را قرائت کرد.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس
نیکزاد در پاسخ به پورابراهیمی: جلسه شورای عالی امنیت ملی با حضور رییس مجلس درباره مذاکرات انجام شد
بابایی: مصوبات مجلس در رتبه بندی معلمان اجرا شود
کریمی: وزارت آموزش و پرورش احکام معلمان را صادر کند
نیکزاد در پاسخ به زنگنه: هیات عالی نظارت نمی تواند مصوبه مجلس را لغو کند
محمدیاری: تدابیر لازم برای بازگشت دانشجویان ایرانی از اوکراین اندیشیده شود
صباغیان بافقی: در صورت بدعهدی آمریکا مجلس و دولت نمی توانند در مقابل مردم سرشان را بلند کنند
موسوی: تنها ماندن اوکراین در مقابل روسیه عبرت غرب گرایان است
محمودزاده: معلمان حق التدریس مرحله سوم استخدام شوند
کوچکی نژاد: مجلس فردا درباره مذاکرات و اوکراین جلسه غیر علنی تشکیل دهد

***


نمایندگان در ادامه بررسی های بودجه ای امروز خود، با پیشنهاد الحاقی حسین میرزایی، نماینده اصفهان در خصوص این که از اصل سپرده های بانکی بیش از ۵۰ میلیون تومان ۲/۵ درصد مالیات دریافت شود، مخالفت کردند.
مخالفان این پیشنهاد و نماینده دولت تاکید داشتند که این اقدام سبب افزایش نقدینگی و تورم شده و موجب می شود مردم سپرده های خودرا از بانکها خارج کنند.
نمایندگان همین طور ضمن موافقت با پیشنهاد عبدالعلی رحیمی مظفری، در مصوبه ای دیگر تمامی مدارسی را که توسط خیرین ساخته می شوند را از پرداخت حق انشعاب معاف کردند.
طبق این مصوبه، تمامی مدارسی که توسط خیرین یا با مشارکت ایشان ساخته می شوند از پرداخت حق انشعاب، توسعه شبکه، حق وصل کنتور آب، گاز و فاضلاب و حق انشعاب، افزایش آمپراژ و حق وصل کنتور برق معاف هستند.


در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی با اشاره به ضرورت ساماندهی واردات لوازم بهداشتی و آرایشی به کشور، اشاره کرد: با ۲۹۶ بیماری به دنبال قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد به کشور مواجه هستیم.
وی پیشنهاد نمود که واردات لوازم آرایشی و بهداشتی با گرفتن عوارض ۳۰ درصد آزاد شود.


در قسمتی از این جلسه، علی نیکزاد با تاکید بر این که نباید فرمایشات آقا درباب جهاد تبیین نباید بر زمین بماند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها بر موضوع مهم جهاد تبیین تاکید داشتند و مطالبی را در این زمینه یاد شده قرار داده اند اما در ۲۲ بهمن سخنرانان به این نکته اشاره ای نداشته و مسئولین موضوعات مربوط به انقلاب شکوهمند اسلامی را تبیین نمی کنند.
وی اضافه کرد: از این تریبون بعنوان کوچک نمایندگان و کوچک مردم عرض می کنم فرمایش آقا در موضوع جهاد تبیین نباید بر زمین بماند.
همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نوبت دوم جلسه علنی خود مصوب کردند که وزارت نیرو فقط هزینه برقراری انشعاب مازاد مصرف را می تواند از مصرف کننده دریافت کند و در صورت تغییر یا ارتقای تجهیزات، تجهیزات قبلی متعلق به مصرف کننده است.
در اختتام نوبت دوم جلسه علنی امروز مجمع نمایندگان شمال غرب کشور درباره حادثه سقوط جنگنده نیروی هوایی ارتش در تبریز بیانیه ای صادر کردند و شهادت خلبانان این حادثه را تسلیت گفتند.
گزارش های مربوط به جلسات قبلی را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.
گزارش کامل ایسنا از دهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱
گزارش کامل ایسنا از نهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱
گزارش کامل ایسنا از هشتمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱
گزارش کامل ایسنا از هفتمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱
گزارش کامل ایسنا از ششمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱
گزارش کامل ایسنا از پنجمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱ و...



1400/12/07
19:52:54
5.0 / 5
483
تگهای خبر: آمریكا , آموزش , استاندارد , ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز