معاونت قوانین مجلس مصوبه کمیسیون ویژه را غیرقانونی خواند

معاونت قوانین مجلس مصوبه کمیسیون ویژه را غیرقانونی خواند به گزارش سنج نیوز معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رضا تقی پور از عدم امکان بارگذاری کلیات تصویب شده طرح صیانت در کمیسیون ویژه به علل اشکالات آئین نامه ای در راه تصویب و تغییر طرح، سخن گفته و گروهی از نمایندگان مخالف طرح هم این نامه پورسید معاون مقررات مجلس را به معنای ابطال مصوبه کلیات طرح صیانت نامیده اند.



به گزارش سنج نیوز به نقل از خبر آنلاین، انتقادات بسیار از تصویب کلیات طرح صیانت از فضای مجازی که با نامی جدید در جلسه کمیسیون ویژه رخ داده بود بقدری دامنه دار شد که حتی خیلی از نمایندگان همسو هم لب به انتقاد گشودند و انتقادات چهره های سرشناس جریان اصولگرایی و طیف گسترده جریان های اصولگرایی و انتقادات شان از این مصوبه عجولانه سبب شد تا تیم رسانه ای مجلس و نمایندگان مخالف نامه پورسید معاون قوانین قالیباف در مجلس شورای اسلامی را به منزله ابطال رای گیری امروز به علت ایرادات شکلی منتشر کنند. نامه ای که حوالی ده شب منتشر گردید تا شاید بخشی از انتقادات به تصویب این طرح جنجالی که تأثیر مستقیم بر معیشت خیلی از مردم عادی خواهد داشت را اعلام کنند. این در شرایطی است که رضا تقی پور در گفت و گو با فارس به دفاع از مصوبه شان پرداخته و مثل نقدعلی دیگر عضو پایداری موافق طرح به منتقدان طرح انتقاد کرده است.
اما همچنان قالیباف و دیگر اعضای هیات رئیسه مجلس واکنش رسمی به تائید یا رد جلسه امروز کمیسیون ویژه نداشتند.
آنچه سبب ایراد شکلی به طرح مصوب کمیسیون شده بر مبنای نوشته پورسید معاون قوانین مجلس و بر مبنای آنچه جلال رشیدی کوچی تنها نماینده مخالف کمیسیون انتشار یافته، به این شرح است: «معاونت قوانین در نامه ای از رعایت نشدن آیین نامه داخلی در فرآیند بررسی طرح صیانت خبرداد و تاکید کرده که آنچه در جلسه امروز کمیسیون مشترک رای گیری شده متفاوت از طرحی است که از صحن علنی مجلس به این کمیسیون ارجاع شده و اساسا نباید مبنای رسیدگی و رای گیری در کمیسیون قرار می گرفت.
قرار بوده کمیسیون، موادی که برپایه حکم رهبر انقلاب در صلاحیت شورایعالی فضای مجازی است را استخراج و مطابق مصوبه شورایعالی آن دسته از مواردی که در صلاحت تقنینی مجلس است را تصویب کند اما آن چه تصویب شده مطابق با این موارد نیست.
اگر کمیسیون بنا داشت متن ارجاع شده از صحن علنی را تغییر دهد تنها راه آن استفاده از ماده 142 آیین نامه داخلی و ارجاع به مرکز پژوهشها بود اما این مورد تحقق نیافته و بنابراین در رای گیری کلیات طرح، قانون آیین نامه مجلس رعایت نشده است.
به علل ذکر شده و اینکه مصوبه اخیر متفاوت از طرح ارجاعی به این کمیسیون است، آنچه رای گیری شده امکان بارگذاری درسامانه قوانین مجلس را ندارد و نمی تواند مبنا قرار گیرد.»
رشیدی، پاشایی بهرام و سعیدی ازنمایندگان مخالف مصوبه خبر از جمع آوری ۶۰ طرح برای بازگرداندن این طرح به صحن علنی سخن گفته اند باید دید سرانجام جنجالی طرح صیانت به کجا خواهد رسید. طرحی که اعضایی چون عنابستانی، تقی پور، نقدعلی، نوباوه، ابوترابی، امیرآبادی و سیاهکلی و دیگر نمایندگان جبهه پایداری از مدافعین سرسختش هستند. بیشتر بخوانید: تنها منتقد جلسه تصویب طرح صیانت: چه چیزی در طرح است که این قدر با عجله مصوبش کردید؟/تعداد طرفداران عدم شفافیت در مجلس بیشتر است! طرح درخواست بازگشت طرح صیانت به صحن علنی/ ۵۵ نفر امضاء کردند و امضاءها در حال افزایش است 219


منبع:

1400/12/04
10:01:09
5.0 / 5
468
تگهای خبر: آنلاین , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز