رئیس كل دادگستری استان تهران:

باید فضاسازی ها را از زندان های تهران دور کرد

باید فضاسازی ها را از زندان های تهران دور کرد به گزارش سنج نیوز علی القاصی مهر در حاشیه حضور در اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهران اظهار داشت: این روزها یادآور پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است؛ انقلابی که با ورود حضرت امام (ره) پایه ریزی گشت و تمام ظلم و ستم از این کشور ریشه کن و احکام نورانی اسلامی و دین خدا بر این کشور جاری شد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، القاصی مهر با یادآوری اهداف زندانبانی در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: اصالت زندانبانی در نظام ما متفاوت از دیگر کشورهاست. زندانبانی اسلامی مبتنی بر فرمایش حضرت امام (ره) باید تحول به سمت دانشگاه و آموزشگاه باشد یعنی اصلاح، تربیت و تغییر فرد و بازگشت او به زندگی شرافتمندانه را ببینیم.
رییس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: سیاست ها و برنامه های رؤسای محترم قوه قضائیه از گذشته تا حالا برمبنای آموزه ها و فلسفه دین اسلام و توجه به کرامت انسان و ارزش های ذاتی او بوده است و طی این سال ها نیز شاهد دوره تکاملی در زمینه زندان و زندانبانی هستیم.
القاصی مهر با تاکید بر این مساله که: فضاسازی ها را باید از زندان های تهران دور کرد اظهار داشت: ورود و نظارت در مجموعه قضائی و زندان هرچه بیشتر باشد، اساسا می تواند لطمه ها و تهدیدات دشمن را کنترل کرد.
وی تاکید داشت: زمینه سازی برای بازگشت انسان های خطاکار مطابق با قانون به وسیله اصلاح و تربیت به جامعه، در سرلوحه سیستم قضائی دیده می شود.
عضو شورای عالی قوه قضاییه اظهار داشت: رویکرد دستگاه قضایی در زندانبانی امری نجات بخش است و در تمام رده های مدیریتی و سطوح قضائی این نگاه دیده می شود و نگاه علمی و انسانی در این موضوع، بسیار مؤثر است و می تواند اهداف عالیه را در سطوح زندان ها اجرائی و عملیاتی کند.
القاصی مهر با قدردانی از حمایت های ریاست قوه قضائیه اظهار داشت: در این دوره تحولی نگاه رییس محترم قوه قضائیه به زندان و زندانبانی همیشه نگاهی عمیق، همه جانبه و کاملاً اصلاحی و تربیتی است.
رییس کل دادگستری استان تهران ضمن تاکید بر ارتقا تحولات زندانبانی در دوره ی جدید اظهار داشت: اتفاق خوبی است که امروز به مدیران درونی سازمان اعتماد می شود و این تغییرات نشان از اهمیت دادن به سرمایه های سازمان زندان هاست.
ورود افراد به زندان ها را آخرین چاره بدانیم
وی تاکید کرد: باید ورودی به زندان ها را کنترل نمود تا جایی که زندان آخرین نقطه و چاره کار باشد. باید به شکلی مدیریت کرد که فرد به زندان منتقل نشود.
رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار داشت: در دستگاه قضا کوشیدیم در بازدید قضات به زندان ها، کاری نماییم که منظومه فکری آنان نسبت به زندان و زندانی تغییر کند تا در آراءشان نیز شاهد تغییر باشیم.
القاصی مهر اظهار داشت: فضاسازی ها را باید از زندان های تهران دور کرد. علاوه بر این که ورود و نظارت ما در مجموعه قضائی و زندان هرچه بیشتر باشد، بطور قطع می تواند لطمه ها و تهدیدات طراحی شده دشمن را کنترل کرد.
وی اذعان داشت: یکی از کانون های مورد توجه دشمن همین محیط زندان های تهران و خصوصاً بازداشتگاه اوین است که لازم است با یاری رساندن به سازمان زندانها در تصمیمات با تدبیر و دقت عمل نماییم.
القاصی مهر در آخر اظهار داشت: باید امور زندان ها به خوبی رصد شود خصوصاً لازم است در مورد طولانی شدن نگهداری متهمین علت یابی گردد
وی اظهار داشت: یکی از اولویت های کاری را باید حساسیت نسبت به زندانیان تحت قرار و متهمینی دانست که در پروسه رسیدگی و بازداشت با اطاله زمان مواجه گشتند و خود زندان باید در این عرصه مطالبه گر باشد.
وی ادامه داد: شبکه های معاند به دروغ دائماً به حوزه زندانبانی دامن می زنند.




منبع:

1400/11/22
20:54:34
5.0 / 5
562
تگهای خبر: آموزش , دستگاه , روابط , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز