انگلیس:

تهران به توافق هسته ای پایبند باشد، تحریم ها برداشته می شوند

تهران به توافق هسته ای پایبند باشد، تحریم ها برداشته می شوند به گزارش سنج نیوز وزیر امور خاورمیانه دولت انگلیس تصریح کرد که پیشنهاد داده اند در صورت پایبندی ایران به توافق هسته ای، تحریم ها برداشته می شود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، جیمز کلیورلی، وزیر دولت انگلیس در امور خاورمیانه در گفتگو با شبکه الجزیره اظهار داشت: به ایران پیشنهاد دادیم که در صورت پایبند بودن این کشور به توافق هسته ای، تحریم ها را بر می داریم.
وی همینطور اظهار داشت: ما از ایران میخواههیم که فورا غنی سازی اورانیوم را متوقف نماید.
این وزیر انگلیسی همینطور از نقش سازنده قطر در سطح بین المللی قدردانی نمود.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، هر چند بعضی از موضوعات و اختلافات قابل توجهی هنوز در وین روی میز است، اما مقامات نزدیک به هیات ایرانی معتقدند، در مجموع روند مذاکرات در فضایی حرفه ای، جدی و کم تنش تابحال پیش رفته است و دیدگاه ها در موضوعات مختلف به هم نزدیک شده است.
دور هشتم مذاکرات وین در حالی از روز شنبه به مدت یک هفته متوقف گردید که روند گفت وگوها نسبت به یک ماه گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است و طرف ها توانسته اند بخش قابل توجهی از متن توافق بازگشت به برجام را پیش ببرند و از اختلافات مهم و کلیدی بکاهند. یکی از عوامل پیشرفت قابل توجه در مذاکرات در دور هشتم نسبت به دور هفتم این بوده است که طرف های اروپایی برجام از کشاندن بحث های مذاکراتی به فضای رسانه ها خودداری کردند و مذاکرات توانست تا حد زیادی دور از حاشیه سازی ها پیش برود.




منبع:

1400/11/11
12:57:51
5.0 / 5
582
تگهای خبر: ایران , برجام , تحریم , توافق هسته ای
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز