رئیس سازمان پدافند غیرعامل كشور:

حفظ تداوم کارکرد زیرساخت ها اولویت اصلی پدافند غیرعامل است

حفظ تداوم کارکرد زیرساخت ها اولویت اصلی پدافند غیرعامل است به گزارش سنج نیوز اصفهان رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اعلان اینکه فشار همه جانبه و حداکثری دشمن شکست خورده است، اظهار داشت: حفظ تداومِ کارکرد زیرساخت ها خط قرمز و اولویت اصلی پدافند غیرعامل است.



سردار غلامرضا جلالی، امروز(شنبه، ۱۸ دی ماه) در نشست شورای پدافند غیرعامل در استانداری اصفهان در تحلیل شرایط امروز کشور با اعلان اینکه ما در یک تقابل راهبردی با دشمن هستیم، اظهار داشت: در این شرایط تهدیدات ترکیبی و چند وجهی شده است و آنها به دنبال فشار همه جانبه و حداکثری هستند.

وی با اعلان اینکه قدرت نظامی و اراده فرماندهی برای پاسخ به تهدیدات سبب شده دشمن از این عرصه ناامید شده است، اظهار داشت: آنها تلاش دارند تا در بخش مادون جنگ نظامی از تمام مولفه های قدرت خود مقابل نقاطی که احتمال می دهند کشور ما دارای ضعف است، استفاده کنند. هرچند حالا تمام برنامه های آنها با شکست روبه رو شده است.

به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور یکی از مولفه های قدرت دشمن را تسلط بر مدیریت فضای سایبری و زیرساخت های سایبری جهانی عنوان نمود و اظهار داشت: بر همین مبنا شاهد می باشیم بخش عمده ای از برنامه ها و سناریوهای دشمن بوسیله جنگ سایبری در لایه های مختلف مانند جنگ سایبری مقابل زیرساخت ها و جنگ شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.

جلالی با اشاره به حمله سایبری صورت گرفته به سامانه هوشمند توزیع سوخت، اظهار داشت: بر این مبنا موضوع تقویت رعایت الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل خصوصاً در زمینه سایبری یک موضوع فوری و ضروری برای زیرساخت ها و دارایی های کشور است.

وی با تاکید بر این که در هر حوزه با برنامه خاص پدافندی باید لطمه پذیری های احتمالی شناسایی و برطرف شود، اظهار داشت: همین طور باید برنامه های واکنش اضطراری و تضمین کارکرد خدمات برای هر یک از زیرساخت ها تهیه و بطور عملیاتی تمرین شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مقابله با تاکتیک های روانی و شناختی دشمن در زمینه حملات سایبری را نیز یاد شده قرار داد و اظهار داشت: قسمتی از مدیریتِ چنین چالش هایی بوسیله ظرفیت های رسانه ای انجام می شود.

در اختتام این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان اصفهان که به امضای سرلشکر پاسدار محمد باقری رسیده است به استاندار اصفهان اعطا شد.





منبع:

1400/10/18
21:05:09
5.0 / 5
631
تگهای خبر: خدمات , ساخت , مدیریت , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز