با اشاره به صحبت های قالیباف در تشریح نشست كمیسیون تلفیق

زارع: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر روی معیشت مردم تمرکز شود

زارع: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر روی معیشت مردم تمرکز شود به گزارش سنج نیوز سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 اظهار داشت: رئیس مجلس تاکید داشت که نباید سقف بودجه افزایش پیدا کند، همین طور با حذف ارز 4200 تومانی باید روی معیشت، سرمایه گذاری و بازار سرمایه تمرکز شود.


رحیم زارع در گفت و گو با ایسنا با اشاره به حضور رئیس مجلس در جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: تاکید رئیس مجلس بر این بود که هماهنگی بین کمیسیون تلفیق و صحن مجلس در بررسی لایحه بودجه وجود داشته باشند. همین طور نباید قدرت مانور دولت گرفته شده و جهت گیری ها و رویکرد ها شفاف شود.
وی افزود: رئیس مجلس بیان کرد که باید مسیر اصلاح ساختار بودجه حرکت داشت و نباید سقف بودجه افزایش پیدا کند و این خط قرمز مجلس است. همین طور با توجه به این که مجلس رویکرد برنامه محوری دولت از جهت کیفیت شفافیت آنرا قبول داریم باید جهت گیری و برنامه ریزی مشخصی داشت.
زارع درباره حذف نرخ ارز ترجیحی اظهار داشت: حدودا امسال دولت به ۲۰ میلیارد دلار نیاز داشت که بیش از ۱۶ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی، گندم، واکسن و دارو بهره برده و در دو ماه آتی به ۲.۴ میلیارد دلار نیاز دارد پس باتوجه به نرخ ارز ۲۳ هزار تومانی مدنظر دولت در لایحه بودجه این ۲۰ میلیارد دلار معادل ۴۶۰ هزار میلیارد تومان برای معیشت و پشتیبانی از تولید مصرف شود بدین شکل که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای دارو، گندم و خرید تضمینی است و مابقی برای معیشت مردم و صندوق های سرمایه گذاری و سایر موارد پشتیبانی از تولید باشد. اولویت ما معیشت مردم آن هم بدون پول پاشی و تصمیمات پوپولیستی است.
وی با اعلان اینکه طبق تاکید رئیس مجلس باید تکلیف با تولید و رفاه مردم مشخص شود، افزود: درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی که حذف می شود، بجای ۲۰ میلیارد دلار مربوط به ارز ترجیحی باید روی معیشت، سرمایه گذاری و بازار سرمایه تمرکز شده و شفاف سازی صورت گیرد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به موضوع صندوق های بازنشستگی اظهار داشت: نظر رئیس مجلس این بود که با توجه به این که ۹۰ درصد بودجه صندوق های کشوری و لشکری دولتی است، سن بازنشستگی آنها هم باید مثل سایر کشورها باشد. علاوه بر در بحث مربوط به سرمایه گذاری هم باید تصمیماتی درستی گرفته شود.
وی افزود: همین طور باید برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فکری شود که بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام داریم. درباره شرکت های دولتی هم تصمیمی گرفته شود که شرکت های دولتی زیان ده ادغام یا حذف شده، برخی به فعالیت ادامه دهند و آنها که دارای هستند دولتی شوند و بودجه ای برای شرکت هایی که جلسات مجمع خودرا برگزار نمی کنند، تصویب نشود.
زارع افزود: همین طور از دولت برای گرفتن مالیات از سپرده ها برای شرکتها و موسسات مالی حمایت شود. درباره بحث فاینانس می توان برای کشورهای همسایه مثل اوراسیا و «دی ۸» در نظر گرفته شده و اگر افزایش سقف بودجه هم رخ دهد درباره پروژه های عمرانی باشد. رابطه مالی دولت و پالایشگاه ها هم در بودجه شفاف باشد.
او در آخر اظهار داشت: رئیس مجلس بیان داشت که درباره صندوق های استانی سازگار آن مشخص شده و در بحث یارانه ها و هدفمندی نظر دولت گرفته شود. درباره بازار سرمایه تصمیمات به نفع مردم گرفته شده و تناقضات و تعارضات مالیات هم رفع گردد.




منبع:

1400/10/12
22:38:03
5.0 / 5
541
تگهای خبر: خرید , ساخت , سرمایه گذاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز