رییس جمهور:

حاج قاسم شخص نبود یک جریان بود و این مکتب در امتداد مکتب اباعبدالله است

حاج قاسم شخص نبود یک جریان بود و این مکتب در امتداد مکتب اباعبدالله است ایرنا نوشت: رئیس جمهور با اعلان اینکه همیشه باید پرچم شهادت را برافراشته نگاه داشت، اظهار داشت: این که رهبر انقلاب از عنوان مکتب شهید سلیمانی بهره برده است فلسفه دارد، حاج قاسم شخص نبود یک جریان بود و این مکتب در امتداد مکتب اباعبدالله است و برای همین رهبر انقلاب تکلیف کردند مکتب شهید سلیمانی شناخته شود.



آیت الله سید ابراهیم رییسی روز گذشته در جریان سفر خود به استان قم در دیدار با تعدادی از خانواده های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با اشاره به اخراج آمریکایی ها از سوریه، افغانستان و عراق، بیان کرد: امروز آمریکایی ها از همیشه ضعیف تر هستند. در منطقه هم دست برتر و ابتکار عمل با نیروهای حزب الله و مجاهدین و همچون فلسطینیان است. اینها پیروزی های بزرگی است که در منطقه به وجود آمده است.
وی اشاره کرد: شهدا، امنیت منطقه را تضمین کردند و راحتی ما به برکت خون شهداست اما دشمنان دست بردار نیستند و داعش را از سوریه به افغانستان منتقل کردند.
رئیس جمهور همین طور با اشاره به تحولات افغانستان اشاره کرد: امنیت افغانستان امنیت جمهوری اسلامی و ناامنی در آنجا ناامنی در ایران است.

سرگذشت ایران و افغانستان به هم گره خورده است
رییسی اضافه کرد: علاوه بر روابط همسایگی، خویشاوندی و تاریخی، سرگذشت ایران و افغانستان با همدیگر گره خورده است. رنج مردم افغانستان در این سه دهه گذشته رنج همه ما است. همه تلاش ما این است که دولتی در افغانستان سرکار بیاید که مردم این کشور احساس کنند این دولت برای همه گروههای افغانستانی و اقوام این کشور است و برای مردم این کشور آرامش فراهم آورد.
وی بیان داشت: قریب چهار میلیون مردم افغانستان که برادران و خواهران ما هستند در ایران زندگی می کنند؛ زندگی ایرانیان و افغانستانی ها طوری با هم عجین شده که قابل تمایز نیست.
وی با اشاره به مجاهدت نیروهای حیدریون، زینبیون و فاطمیون درمنطقه اشاره کرد: این مجاهدت ها حرکت ماندگاری در دفاع از منطقه و ارزشهای اسلامی در مقابل جریان تکفیری بود. مبارزه با جریان تکفیری همیشه در خاطره مردم منطقه ماندگار است که به دور از گویش، خاک و دولت ها صورت گرفت.
رئیس جمهور اضافه کرد: یک گروهک که دست ساخته آمریکا بودند آمدند تمام منطقه را به هم بریزند و الان هم تهدید بزرگی در افغانستان هستند. ایستادگی مردانه جوانان برومند، مسلمان، معتقد و پایبند مبانی موجب شد منطقه امن شود.

بیشتر بخوانید: رئیسی: اگر بازار احساس بی ثباتی کند، وضع بسیار خطرناک خواهد شد هشدار نماینده مجلس: آقای رییس جمهور همیشه زود دیر می شود / نگاه مردم کم کم تغییر می کند

وی با اشاره به فتنه داعش در منطقه گفت: وقتی گروههای مقاومت همچون حیدریون، زینبیون و فاطمیون با داعش مبارزه می کردند خیلی ها اصلا این گروهک را به خوبی نمی شناختند. کار داعش مسلمانی نبود برای اینکه مسلمان سر نمی برد و کودک نمی کشد. رهبر انقلاب به خوبی تشخیص دادند و همان اول فرمودند که جنس کار داعش صهیونیستی است. در ابتدا خیلی ها این تشخیص را درک نکرده بودند اما به مرور مشخص شد که این کار، دست ساخته صهیونیست ها است و آنها داعش را مامور کردند اقدامات نیابتی انجام دهند و منطقه را به هم بریزند.
وی افزود: همین جریان الان هم نمی خواهد صلح و آرامش در افغانستان شکل گیرد و مسجد مسلمانان را منفجر می کنند و آنها را به خاک و خون می کشند. جنس این کارها صهیونیستی است.
رییسی اشاره کرد: قدر کار حاج قاسم و مدافعان حرم و بچه هایی که در مقابل صدامیان ایستادند روز به روز روشن تر می شود. آن روزی که خیلی ها خوابشان برده بود آنها مردانه ایستادند و کار ماندگاری انجام دادند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز وارد قم شد.
در جریان بازدیدها، دیدارها و جلسات روز نخست سفر رئیس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به قم، تصمیمات و اعتبارات مهمی برای کاهش مشکلات قم در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و عمرانی در نظر گرفته شد.


231

1400/10/10
12:17:24
5.0 / 5
724
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز