اعلام حقوق کارکنان کدام دستگاهها صفر است؟

اعلام حقوق کارکنان کدام دستگاهها صفر است؟ به گزارش سنج نیوز ایسنانوشت: با وجود هشدار سازمان اداری و استخدامی در ارتباط با ورود اطلاعات حقوقی کارکنان دستگاه های اجرائی به سامانه ثبت حقوق و مزایا بیش از 1300 دستگاه هنوز هیچ اطلاعاتی وارد نکرده اند.



با وجود هشدار سازمان اداری و استخدامی در ارتباط با ورود اطلاعات حقوقی کارکنان دستگاه های اجرائی به سامانه ثبت حقوق و مزایا بیش از ۱۳۰۰ دستگاه هنوز هیچ اطلاعاتی وارد نکرده اند. پس از آن که پرداخت حقوق کارکنان در آبان ماه مشروط به ورود اطلاعات حقوق و مزایا به سامانه مربوطه شد، سازمان اداری و استخدامی مهلت دو هفته ای برای دستگاه هایی تعیین کرد که هنوز اطلاعات را وارد و یا تکمیل نکرده بودند و با ارائه تعهد کتبی، امکان پرداخت حقوق برای آنها فراهم می شد. در آذرماه بود که بار دیگر سازمان اداری و استخدامی با دستگاه های مربوطه مکاتبه و طی بخشنامه ای اعلام نمود که حداکثر تا ۱۵ آذرماه باید اطلاعات در سامانه تکمیل شده باشد در غیر این صورت پرداختی برای مسئولان مربوطه یعنی بالاترین مقام دستگاه اجرائی به همراه معاونان مالی و اداری یا معاون توسعه منابع انسانی و همین طور ذی حساب صورت نمی گیرد. بیشتر بخوانید: بالاترین فیش حقوقی امسال ؛ 264 میلیون تومان روایتی از حقوق و مزایای ثبت شده دستگاه های اجرائی / وزاری دولت، معاونان آنان، استانداران و مدیران کل چقدر حقوق می گیرند؟ بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس / هدف: برقراری نظم و عدالت نسبی در زمینه حقوق و دستمزد مخالفت کیهان با افزایش حقوق کارمندان/ این افزایش به ضرر کارمندان است عضو هیئت رئیسه مجلس: افزایش حقوق کارمندان تورم زاست
گزارش از سازمان استخدامی به برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد رفت بررسی های نشان میدهد که در ۲۹ آذر ماه، مکاتبه ای بین لطیفی- رییس سازمان اداری و استخدامی- با رییس سازمان برنامه و بودجه- و همین طور وزیر اقتصاد صورت گرفته و ضمن ارائه گزارش این سازمان در ارتباط با آخرین وضعیت ورود اطلاعات به سامانه حقوق و مزایا و سامانه پاکنا، فهرست دستگاه هایی که اطلاعات حقوق و مزایای خودرا در سامانه ثبت یا تکمیل نکرده اند، اعلام شده است. گزارش دریافتی ایسنا در مورد فهرست ارائه شده از طرف سازمان اداری و استخدامی از این حکایت دارد که بیش از ۱۴۵۰ دستگاه در این فهرست وجود دارد که امسال اطلاعات وارد شده آنها کمتر از ۵۰ درصد است؛ بطوریکه از این حدود ۱۴۵۰ دستگاه ثبت اطلاعات بیش از ۱۳۰۰ دستگاه صفر درصد است و هیچ گزارشی اعلام نکرده اند و نزدیک به ۱۵۰ دستگاه دیگر نیز کمتر از ۵۰ درصد ورود اطلاعات داشته اند. گرچه سامانه ثبت حقوق ومزایا از سال ۱۳۹۷ امکان در ج اطلاعات حقوق و مزایا داشته است ولی ظاهرا اغلب این دستگاه هایی که آمارشان امسال صفر است قبل از این هم ورود اطلاعات نداشته اند.
برخی دستگاه های با اطلاعات حقوقی صفر در میان دستگاه هاو یا زیرمجموعه هایی که ورود اطلاعات آنها صفر است به این موارد اشاره کرد: سازمان بازرسی کل کشور مانند اداره کل زندان ها، وزارت آموزش و پرورش مثل اداره های کل پرورش فکری کودک و نوجوان، وزارت ارتباطات همچون ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت کشور، کانون وکلای دادگستری، زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند جهاد دانشگاهی و موسسه رویان، زیر مجموعه های وزارت اقتصاد همچون اداره های جمع آوری و فروش اموال تملیکی، اداره کل امور مالیاتی، مناطق آزاد کیش، قشم و ارس، شعب بانک توسعه صادرات، صندوق تامین خسارت بدنی، گمرک ها، شعب بانک مسکن، شعب بانک کشاورزی، وزارت بهداشت مثل بیمه سلامت، بهزیستی، وزارت تعان همچون مدیریت تعاون روستایی، سازمان های دیگر مانند اداره کل راه آهن، خبرگزاری جهموری اسلامی در مراکز استانی، حج و زیارت از وزارت ارشاد، زیرمجموعه های وزارت نفت مانند شرکت تجاری گاز ایران و شرکت های پالایش نفت، زیرمجموعه های وزارت ورزش مانند فدراسیون های ورزشی و در سایر موارد شهرداری ها، دانشگاه امام صادق(ع)، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دبیرخانه مجلس خبرگان و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام.
حقوق ها طبق وعده واریز نشد؟ ثبت اطلاعات کارکنان همچون حقوق و مزایای آنها در سامانه پاکنا و حقوق مزایا برمبنای تکلیف ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه در امتداد شفاف سازی پرداخت ها انجام می شود و در قانون بودجه در دو سال اخیر تاکید بر این بوده که دولت هر گونه پرداخت حقوق را برمبنای اطلاعات درج شده در این سامانه انجام دهد و امسال نیز تاکید شده بود که دولت پرداخت حقوق را از خرداد ماه به شرط اطلاعات ثبت شده در سامانه انجام دهد. بر این اساس با توافق بین سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و همین طور وزارت اقتصاد و دارایی از آبان ماه قرار بود که پرداخت ها مشروط به درج اطلاعات باشد، حالا باتوجه به لیستی که از طرف سازمان اداری و استخدامی به دو دستگاه دیگر ارائه شده این که نسبت به توافق صورت گرفته اقدام خواهد شد و حقوق مسئولان مربوطه یعنی بالاترین مقام دستگاه اجرائی، معاون مالی و ذی حساب پرداخت نشود، به تصمیم سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد در اجرای قانون بر می گردد. 2121


منبع:

1400/10/02
10:53:11
5.0 / 5
609
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , ایران , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز