نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام به پایان رسید

نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام به پایان رسید سنج نیوز: نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران امور خارجه ایران و 1+4 به پایان رسید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مذاکرات ایران و ۱+۴ جهت بررسی چگونگی بازگشت همه اعضا به برجام بعلاوه آمریکا از ۸ آذر بعد از یک وقفه سه ماه از سر گرفته شد.
این مذاکرات بعد از یک هفته وقفه برای مشورت هیات ها با پایتخت هایشان باردیگر در ۱۸ آذر از سر گرفته شد و طی ۹ روز گذشته رایزنی ها در سطوح مختلف سیاسی و کارشناسی بطور دوجانبه، چند جانبه انجام شد.
دو طرف توانستند در این دور از مذاکرات از سطح اختلافات خود بکاهند و به پیشرفت هایی در متون مذاکراتی دست یابند. ایران سه سند درباره لغو تحریم ها، اقدامات هسته ای و زمان بندی اجرای توافق به طرف مقابل ارائه کرد اما طرف مقابل خصوصاً سه کشور اروپایی و آمریکا اصلاحات و پیشنهادات ایران را نپذیرفتند و تصریح داشتند که باید متن پیش نویس تفاهم شده در وین ۶ مورد تاکید همه طرف ها جهت بررسی قرار گیرد. اما ایران این استدلال و موضع اروپا و آمریکا را نپذیرفت.
مذاکرات انجام شده از ۸ آذر تا کنون بیشتر به این مساله اختصاص یافته است که پیشنهادات و اصلاحات ایران جدید ایران به نحوی مرضی الطرفین به متن پیش نویس وین ۶ اضافه و وارد شود.
هر چند منابع نزدیک به مذاکرات اعلام نمودند که در این رابطه به پیشرفت هایی دست یافته اند اما به جهت اینکه بگوییم دو طرف بر سر یک متن پیش نویس به تفاهم رسیدند تا مذاکرات بر سر آنرا بطور جدی شروع کنند هنوز خیلی زود است.
در این دور از مذاکرات ایران و ۱+۴ به پیش نویس جدیدی که در آن نظرات ایران اعمال شده است، رسیدند که در صورت نهایی شدن، این متن مبنای رایزنی های آتی قرار خواهد گرفت.
منابع نزدیک به مذاکرات اعلام نمودند که گفت وگوها بعد از وقفه ای حدود ۱۰ روزه از سر گرفته می شود.
هیات مذاکره کننده ایران امشب به کشور باز می گردد.




منبع:

1400/09/26
19:35:47
5.0 / 5
769
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز