آخرین وضعیت پرونده متهمان کرسنت از زبان نماینده مجلس

آخرین وضعیت پرونده متهمان کرسنت از زبان نماینده مجلس به گزارش سنج نیوز مهر نوشت: عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: قوه قضاییه پرونده ای برای متهمان پرونده کرسنت تشکیل داده و در این راستا برخی مدارک و مستندات را جمع آوری کرده است.



حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگویی ضمن اشاره به پیگیری پرونده تخلفات کرسنت در قوه قضاییه عنوان کرد: شنیده شده است قوه قضاییه پرونده ای برای متهمان پرونده کرسنت تشکیل داده و در این راستا برخی مدارک و مستندات جمع آوری شده است.
نماینده مردم محلات در مجلس افزود: در قرارداد کرسنت دو شرکت ایرانی و دو شرکت اماراتی رشوه گرفته اند و رشوه داده اند. خسارت وارده به ایران در این قرارداد بین ۱۲ تا ۱۸ میلیارد دلار برآورد می شود.
هفته گذشته ۲۶۶ نماینده در نامه ای به رئیس قوه قضاییه خواهان بررسی پرونده کرسنت شدند.
پیش از این، ذبیح الله خدائیان، سخنگوی قوه قضاییه درباره این پرونده اظهار داشته بود: «در بررسی های انجام شده مشخص شد که در جریان انعقاد این قرارداد سو استفاده هایی صورت گرفته و همینطور محتوای قرارداد هم به نفع کشور ما نبوده است. در همان زمان هم دیوان محاسبات و هم سازمان بازرسی کل کشور و هم وزارت اطلاعات گزارش هایی را درباره سو استفاده هایی که در جریان انعقاد قرارداد صورت گرفته و همینطور مفاد قرارداد به دستگاه قضایی صادر کردند و در سال ۸۶ پرونده ای در مورد اعضای هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران و بعضی از افراد در رابطه با این اعضا و وزیر وقت نفت در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل می شود. پس از تکمیل تحقیقات در مورد برخی از این متهمان پرونده آنان به دادگاه ارسال شد و در دادگاه حدود ۷ الی ۸ نفر از این متهمان به جزای نقدی و دو نفر هم هر کدام به ۳ سال حبس محکوم شده بودند و حکم این پرونده حتمی شد، ولی هنوز اجرا نشده است.»
علاوه بر این روزنامه ایران در شماره امروز (دوشنبه) خود از «صدور کیفرخواست بعضی از متهمان پرونده کرسنت از جانب دادستانی کل کشور» اطلاع داد.
23219


منبع:

1400/09/01
22:49:03
5.0 / 5
817
تگهای خبر: ایران , دادستان , دستگاه , روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز