رییس اورژانس كشور عنوان كرد

کمبود نیروی انسانی و نبود زمین برای ایجاد پایگاه از مهم ترین چالش اورژانس

کمبود نیروی انسانی و نبود زمین برای ایجاد پایگاه از مهم ترین چالش اورژانس سنج نیوز: رئیس اورژانس کشور اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی مهم ترین چالش ما است و از آن رنج می بریم.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، جعفر میعادفر در بازدید علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی از مرکز اورژانس کشور درباره چالش های اورژانس کشور اظهار داشت: نیروی انسانی و امکانات همچون آمبولانس از با اهمیت ترین چالش های ما است. از سال ۹۲ حدود ۲۰۰ پایگاه توانستیم ایجاد نماییم در صورتیکه پیش از آن اقدامات بهتری درباب ایجاد پایگاه انجام شده بود.
وی افزود: کمبود نیروی انسانی با اهمیت ترین بحث ما است و ما از آن رنج می بریم. متأسفانه نتوانستیم قانون ارتقای راندمان کارکنان که مصوب مجلس شورای اسلامی است را به سبب کمبود نیروی انسانی، اجرا نماییم.
رییس اورژانس کشور با اعلان اینکه خارج از ظرفیت های وزارت بهداشت به ما کمک کنید، اظهار داشت: سه سال است هیچ آمبولانسی وارد ناوگان نشده و نیمی از ناوگان ۵۷۰۰ آمبولانسی بیش از ۱۰ سال عمر دارند و اگر به این ناوگان خسته و فرسوده، آمبولانس وارد نکنیم قسمتی از خدمات ما گرفتار چالش می شود. البته قرار داد یکهزار دستگاه آمبولانس را داریم اما بودجه آن مشخص نشده است و ما درخواست می نماییم تا بودجه آن که حدود 1100 میلیارد تومان در بودجه 1401 بعنوان یک ضرورت لحاظ شود.
میعادفر با اشاره به اقدامات انجام شده برای بسط اورژانس هوایی اظهار داشت: دراین زمینه توسعه ۵۰ پایگاهی داشتیم و انتقال اعضاء از با اهمیت ترین اقدامات این اورژانس است که بصورت رایگان انجام می شود اما هزینه بالایی برای ما دارد و حدود ۲۵۰ میلیون تومان هزینه دارد.
وی افزود: هنوز محل ۵۰۰ پایگاه در کانکس است که این کانکس هم محل زیست است و هم محل کار کارکنان که در حقیقت پاسخگوی شرایط ما و در شأن نیروی انسانی نیست.
رییس اورژانس کشور با اعلان اینکه باوجود ارتقای اورژانس هوایی هیچ شناسنامه بودجه ای برای آن نداریم اظهار داشت: یکی از چالش هایی که داریم دائما پیگیر بودجه هستیم تا مطالبات اورژانس را پرداخت نماییم.
وی افزود: حدودا ۷۰ در صد ماموریت ها در ۱۰ الی ۱۲ کلانشهر انجام می شود که محرومترین وضعیت را دارند و ترافیک و مدیریت زمان از با اهمیت ترین چالش های ما است. همین طور بحث زمین برای ایجاد پایگاه و توسعه اورژانس موتوری باتوجه به ترافیک از چالش های ما است.
میعادفر اشاره کرد: ما ۲۴ هزار پرسنل داریم و ۱۸ شهید در روزهای کرونا داده ایم مشاغل ما از مشاغل دشوار است و در شهرهای پرجمعیت همکاران ما بیش از 10 ماموریت انجامی دهند. بحث معیشت ارتقای شغلی و سختی کار از دغدغه های پرسنل ما است و امیدواریم نمایندگان توجه به این مساله داشته باشند.
وی درباب برخورد با مزاحمان تلفنی اورژانس اظهار داشت: قوانین برای برخورد با مزاحمان کافی نیست. ما فوریت های پزشکی هستیم و خدمات ما در موارد اورژانسی است. گاهی اوقات تماس هایی برقرار می شود که برای اضطرار است اما زمانی که مراجعه می نماییم می بینید که اینطور نیست. باید برای افرادی که از خدمات ما سوءاستفاده می کنند مانند همه جای دنیا جریمه تعیین شود.



1400/08/24
15:23:24
5.0 / 5
808
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , شغل , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز