انتقاد نماینده پیشین مجلس از ایجاد تقدس برای رئیس جمهور

انتقاد نماینده پیشین مجلس از ایجاد تقدس برای رئیس جمهور به گزارش سنج نیوز ایلنا نوشت: یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما تجربه هاله نور را در گذشته داشتیم و مشاهده هم کردیم چه پاسخ های منفی داد، امروز هم نیاز نیست این گفتمان احیا و تکرار شود دولت باید در همان چارچوب، وظایف و اختیاراتی که دارد، کارش را انجام دهد.



جلال میرزایی درباره انتصابات خویشاوندی در دستگاه های اجرائی کشور که این روزها انتقادات زیادی را به همراه داشته است، اظهار داشت: مسئله مهمی که در بحث خویشاوندسالاری مطرح می شود، این است که اگر دقیق و بدون در نظر گرفتن خیلی از مسائل حاشیه ای به آن نگاهی بیندازیم، الزاماً نباید نفی شود، چونکه اگر فردی دارای شایستگی و صلاحیت باشد، نباید این خاصیت هایش را به سبب اینکه دارای رابطه خویشاوندی است، زیر سوال ببریم و بگوییم انتصابش درست نیست.
وی با اشاره به موضع افکاری عمومی نسبت به انتصابات خویشاوندی که در دولت، شهرداری و مجلس انجام گرفته است، بیان کرد: چرا امروز در قبال تعدادی از انتصابات خویشاوندی موضع گیری صورت می گیرد؟ به سبب اینکه افرادی که این کارها را انجام می دهند در گذشته از همین ابزارها بدون در نظر گرفتن واقعیت برای اینکه به هدف شان که همان تخریب دولت و رقبای شان بود برسند، استفاده کردند.
وی افزود: اگر بخواهیم برمبنای شایسته سالاری به انتصاب افرادی که در جاهای مختلف امروز منصوب می شوند، نگاه نماییم این اشخاص افراد باسابقه ای نیستند که تخصص مرتبط و سابقه کار اجرائی داشته باشند حتی کار کارشناسی هم نکرده اند که بگوییم کارشناس بوده اند و امروز صلاحیت دارند در مقامی قرار گیرند.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اعلان اینکه اگر بخواهیم با نگاه جریانی که امروز زمام امور کشور را در دست دارد به انتصابات صورت گرفته نگاهی بیندازیم، این انتصابات زیر سوال می رود، گفت: رفتاری که این روزها از طرف تصمیم گیران صورت می گیرد، در تناقض با رویکرد گذشته شان در قبال دولت ها و رقبای شان است، از همین رو معتقدم حتی اگر با رویکری غیر از شایسته سالاری به این مساله نگاه نماییم، باز هم برخی از این انتصابات زیر سوال است.

وی درباره اظهارات لاله افتخاری از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص اینکه « روش رئیسی برای اداره کشور روشی است که در اسلام سفارش شده است و سیره ائمه معصومین (ع) است» و بعد از این اظهارات فرزندش به ریاست یکی از صندوق های مهم کشور گمارده شد، اظهار داشت: من نمی دانم منظور آن چیزی که دکتر افتخاری گفتند، چیست؟ بعضی ها حرف هایی را بدون مطالعه و تعقل می زنند که برای کشور هزینه به وجود می آورد و موجب می شود در فضای عمومی جامعه واکنش های منفی شکل گیرد!
میرزایی با اشاره به اینکه طرز حکومت داری و سیره و سنت ائمه اطهار واضح و مشخص است، عنوان کرد: سیره پیامبر اسلام و امام علی (ع) کاملا واضح است و در تاریخ اسلام هم درباره آنان صحبت شده است؛ سایر ائمه اطهار هم موفق به تشکیل حکومت نشدند که مشاهده نماییم، باید خاصیت های حکومت نبوی و علوی را تشریح نماییم و بعد انطباق دهیم و سپس بطور واضح و دقیق سخن بگوییم.
وی اشاره کرد: شرایط امروز با گذشته قابل مقایسه نیست؛ برای اینکه جوامع پیچیده، کارها تخصصی تر و نقش ها مختلف شده است. امروز شیوه حکومت داری یک مقداری متفاوت شده است به اعتقاد من باید از این کلی گویی ها و یا مشابهت سازی دست برداشت؛ چونکه مشکلی را حل نمی نماید.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به هیچ عنوان نباید نظریه و نظریه سازی پشتوانه کارهای دولت باشد؛ چونکه این امر کمکی به حال مردم نمی نماید. توجه داشته باشید دولت برمبنای رأی مردم روی کار آمده است و باید آن وظایف و خدماتی را که بر عهده اش است، انجام دهد، اگر دولت کارهایش را درست انجام داد، می تواند رضایت نیروها و اقشار مردم را به دست بیاورد اما اگر خوب به آن وعده هایی که داده جامه عمل نپوشاند و قسمتی از مشکلات مردم را حل نکند، موجب تعمیق نارضایتی و بروز مشکلات جدی تر می شود که در نهایت موجب می شود در دوره بعد آقای رئیسی رأی نیاورد.
وی با اعلان اینکه امروز دیگر نیازی نیست ما هاله ای از تقدس و نور برای دولت ایجاد نماییم برای اینکه این کار موجب لطمه به مبانی کشور می شود، اظهار داشت: تعدادی از موضع گیری ها و صحبت ها به مقدسات مردم که جزئی از چارچوب و اعتقادشان است، لطمه می زند. ما تجربه هاله نور را هم در گذشته داشتیم و مشاهده هم کردیم چه پاسخ های منفی داد، امروز هم نیاز نیست این گفتمان احیا و تکرار شود دولت باید در همان چارچوب، وظایف و اختیاراتی که دارد، کارش را انجام دهد. باید با آن مکانیسمی که در قانون اساسی تعریف شده است، جلو برود.
میرزایی اشاره کرد: آقای رئیسی وعده هایی به مردم داده است و برمبنای همین وعده ها باید عمل کند مردم هم از ایشان انتظار هاله نور ندارند که عده ای مطرح می کنند. دوستان بدانند مطرح کردن تعدادی از مباحت شأنیتی ندارد.
23219


منبع:

1400/08/13
20:38:13
5.0 / 5
654
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز