در پی اعلام از سرگیری مذاكرات وین مطرح شد

چین و روسیه: به پیشبرد مذاکرات احیای توافق هسته ای کمک می نماییم

چین و روسیه: به پیشبرد مذاکرات احیای توافق هسته ای کمک می نماییم به گزارش سنج نیوز وزارت امور خارجه چین در اطلاعیه ای از گفت و گوی تلفنی معاون وزیر امور خارجه این کشور با همتای روسی اش اطلاع داد و اظهار داشت که آنها تاکید کرده اند از حل و فصل سیاسی مبحث هسته ای ایران مشترکا حمایت خواهند کرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه چین امروز پنج شنبه اعلام نمود که این کشور به پیشبرد مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین کمک خواهند کرد.
بر اساس گزارشی که وزارت خارجه چین از مکالمه تلفنی ما ژائو معاون وزیر امور خارجه این کشور با سرگئی ریابکوف همتای روسی اش در اینباره عرضه کرده است، چین و روسیه آماده ادامه دادن تعامل استراتژیک با یکدیگر هستند و به صورت مشترک به پیشبرد حل و فصل سیاسی مساله هسته ای ایران کمک خواهند کرد.
وزارت خارجه چین اعلام نمود: این دو دیپلمات چینی و روسی در این مکالمه تلفنی درباره طیف گسترده ای از مسائل اتفاق نظر داشته اند.
بیانیه وزارت امور خارجه چین همچین تصریح کرد که بازگشت به برجام [توافق هسته ای] باید با در نظر داشتن منافع تمامی طرف های ذی نفع در توافق و بر مبنای احترام دوجانبه صورت گیرد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، گفت و گوی طرف های روسی و چینی به دنبال این مطرح می شود که علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در پیامی توییتری نوشته بود: در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذر ماه [۲۹ نوامبر] در وین مورد موافقت قرار گرفت.




منبع:

1400/08/13
12:54:47
5.0 / 5
630
تگهای خبر: ایران , برجام , تحریم , توافق هسته ای
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز