اوسطی:

طرح تشکیل وزارت محیط زیست هنوز در مرحله مقدماتی است

طرح تشکیل وزارت محیط زیست هنوز در مرحله مقدماتی است سنج نیوز: یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم مسائلی با اشاره به مطالبی مثل داشتن یا نداشتن بار مالی طرح تشکیل وزارت محیط زیست، این طرح را در مرحله مقدماتی و نیازمند بررسی کارشناسانه دانست.


پرویز اوسطی در گفت و گو با ایسنا در مورد طرح تشکیل وزارت محیط زیست اظهار داشت: کمیته مشترک کمیسیون کشاورزی و فراکسیون محیط زیست مجلس پیرامون موضوع تشکیل وزارت محیط زیست، چند ماه پیش تشکیل شد. دو جلسه اول این کمیته با حضور سید جواد ساداتی نژاد اجرا شد. وزیر فعلی جهاد کشاورزی در آن زمان رییس کمیسیون کشاورزی بود.
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: کمیته تخصصی طرح تشکیل وزارت محیط زیست، هنوز در مرحله مقدماتی بوده و درحال گرفتن نظرات کارشناسان، دانشگاهیان و پژوهشگران این حوزه است. باید جلو برویم و ببینیم چه پیش می آید. امیدوار هستم خروجی کمیته تخصصی پاسخگوی مسائل محیط زیستی کشور باشد.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس با اشاره به ادعای مخالفان طرح تشکیل محیط زیست در خصوص بزرگ شدن دولت در صورت تصویب این طرح، اظهار داشت: کوچک شدن دولت، قانون است. بزرگ شدن ساختار دولت منع قانونی دارد. ما باید در قالب قانون حرکت نماییم مگر این که مورد استثناء پیش بیاید. در غیر این صورت باید از ظرفیت قانون برنامه هفتم توسعه استفاده نمائیم و ضرورت های قانونی را خلق نماییم.
وی با استاد به اصل ۷۵ قانون اساسی در خصوص لزوم نداشتن بار مالی طرح های نمایندگان مجلس اظهار داشت: اگر طرح ما بار مالی داشته باشد، در وهله اول نمایندگان مجلس با آن مخالفت می کنند. در غیر این صورت اگر نمایندگان چیزی را تصویب کنند که بار مالی داشته باشد، شورای محترم نگهبان با آن مخالفت خواهدنمود. جزییات این مساله باید بصورت کارشناسی تصویب شود که آیا بودجه فعلی سازمان محیط زیست ایران برای تشکیل وزارت خانه کافی است یا خیر؟




منبع:

1400/08/11
09:23:17
5.0 / 5
616
تگهای خبر: ایران , ساخت , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز