سخنرانی ضرغامی بعد از شایعه سکته

سخنرانی ضرغامی بعد از شایعه سکته ضرغامی که خبرهایی درباره سکته قلبی اش در مسافرت اردبیل منتشر و بعد تکذیب شد، در نشست میهمانان خارجی شرکت کننده در سی وپنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی شرکت کرد و درباره گردشگری اسلامی و تاثیر گردشگری در ایران هراسی و وحدت سخنرانی کرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سیدعزت الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ بعد از اخباری که از ناتمام ماندن سفرش به استان اردبیل، به سبب سکته قلبی انتشار یافته بود، در توئیتر نوشت: «در میان برنامه های فشرده اردبیل، یک سرم تقویتی زدم و باردیگر ساعت ها در سرعین با مردم بودم!
شایعه امروز خیلی خوب بود!
اجمالا فهمیدم خیلی ها نگران من هستند!
امشب برای میهمانان خارجی در برج میلاد سخنرانی دارم.»
روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم با تکذیب خبر سکته ضرغامی، علت ناتمام ماندن سفر او را این چنین شرح داده بود: «عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برمبنای برنامه قرار بود شب گذشته (پنجشنبه ۲۹ مهرماه) از سفر اردبیل به تهران برگردد که به سبب شرایط نامساعد جوی پرواز به امروز بامداد موکول شد و اکنون در صحت کامل است و امروز (جمعه ۳۰ مهرماه) در برج میلاد در مراسم شرکت کنندگان کنفرانس وحدت سخنرانی می کند.»
بنا به گزارشی که وب سایت خبری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (میراث آریا) منتشر نموده است، ضرغامی جمعه شب ۳۰ مهرماه در نشست میهمانان خارجی شرکت کننده در سی وپنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی حاضر شد و در سخنرانی خود اظهار نمود: هم اکنون در دنیا استکبار جهانی تلاش می کند عظمت و قدرت را از ما بگیرد.
او آیه ۵۵ سوره نور را در این مراسم خواند و افزود: دشمنان تلاش شان این است که وحدت را بگیرند. برای همین به انواع بهانه ها، یک اسلام تکفیری راه انداختند، اما به نتیجه نرسیدند. خداوند در قرآن آیاتی دارد که این ها بشارت های قرآنی است. ان شاءالله بتوانیم به آن چه شایسته است و قرآن وعده داده است، عمل نماییم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همین طور اظهار داشت: گردشگری یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای پیاده کردن افکار و بستر وحدت است. گردشگری حق همه مردم دنیاست و نیاز همه آحاد مردم است.
ضرغامی اظهار نمود: حق گردشگری یک مطالبه فطری است. جهان اسلام باید از این موقعیت استفاده نماید. بدین سبب به دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیشنهاد می دهم که در این مجمع، بخش گردشگری اسلامی را راه اندازی کنند تا بتوانیم از این طریق، در جهان اسلام وفاق ایجاد نماییم.
وی بیان کرد: متاسفانه کشورهای اسلامی از موقعیت گردشگری یکدیگر اطلاع ندارند و باید تعاملات ایجاد شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همین طور اظهار داشت: ایران هراسی که بطور مکرر از شروع پیروزی انقلاب اسلامی در کشور پیاده شده است یکی از نقشه های دشمن است. هر توریستی که به ایران می آید، کلا نظرش درباره ایران عوض می شود و این به یک ایران دوستی تبدیل شده است.
وی ادامه داد: گردشگران وقتی می آیند، می بینند که کشور به خوبی اداره می شود، به ما می گویند مگر شما تحریم نبودید؟
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه اظهار نمود: زمینه های اعتقادی و علقه های مشترک ما زیاد است. همانطور که غذای حلال در دنیا تبدیل به برند جهانی شده است، در زمینه گردشگری خانواده محور نیز می توانیم فعالیت نماییم.
ضرغامی اظهار داشت: حالا خانواده ها در کشورهای اسلامی می خواهند انواع تفریحات نشاط آور سالم را داشته باشند. در جمهوری اسلامی همه این موارد فراهم گشته است و امکانات ویژه رفاهی برای خانواده ها و بانوان برقرار است.



1400/08/01
21:22:01
5.0 / 5
617
تگهای خبر: ایران , تحریم , روابط , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز