رئیسی در دیدار با نمایندگان مجامع استان های آذربایجان شرقی و غربی:

ستاد احیای دریاچه ارومیه با شکل جدید فعال می شود

ستاد احیای دریاچه ارومیه با شکل جدید فعال می شود به گزارش سنج نیوز رئیس جمهور بامداد امروز با نمایندگان استانهای آذربایجان شرقی و غربی در مجلس دیدار نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در این دیدار که استانداران جدید این دو استان هم حضور داشتند ابتدا نمایندگان استانهای آذربایجان شرقی و غربی در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به بیان مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه خود پرداختند و خواهان کمک و حمایت دولت برای حل این مشکلات شدند.
تلاش مضاعف برای حل مشکل آب بعنوان اصلی ترین دغدغه مردم، توجه ویژه به توسعه متوازن استان ها، تکمیل طرح ها و پروژه های زیرساختی نیمه تمام در استان بخصوص پروژه های راهسازی و مواصلاتی که گاها تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، حل اساسی مشکل دریاچه ارومیه که محیط زیست استانهای آذربایجان شرقی و غربی و استانهای همجوار را تهدید می کند، پشتیبانی از کشاورزان و خرید تضمینی محصولات از جانب دولت، توجه به بخش صنعت و معدن استان و تقویت و پشتیبانی از بازارچه های مرزی بعنوان مرکز مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه از مهم ترین موضوعات مطرح شده از جانب نمایندگان مجلس در جلسه با رئیس جمهور بود.
پس از سخنان نمایندگان رئیس جمهور در سخنانی تکمیل طرح ها و پروژه های زیربنایی نیمه تمام در نقاط مختلف کشور را اولویت اول دولت در استان ها دانست و اظهار داشت: در سفرهای استانی بدنبال کلنگ زدن برای طرح ها و پروژه های جدید نیستیم و همه تلاش ما تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه های مختلف است تا به اشتغال جوانان و توسعه کشور کمک نماید.
رئیسی ضمن اشاره به مبحث راه های مواصلاتی و کریدور ریلی بعنوان یکی از موضوعات و مشکلات مهم اشاره شده از جانب نمایندگان دو استان، اظهار داشت: تکمیل پروژه های مواصلاتی و راه آهن استان می تواند نقش بسیار مهمی در تقویت و توسعه تجارت و اقتصاد این منطقه ایفا کند.
رئیس جمهور در پاسخ به دغدغه نمایندگان آذربایجان غربی درباره وضعیت دریاچه ارومیه و آثار و تبعات زیست محیطی ناشی از خشکالی و کمبود آب در منطقه، اظهار داشت: ستاد احیای دریاچه ارومیه بزودی با شکل جدید فعال خواهد شد تا با کمک نمایندگان، مدیران استان و دغدغه مندان کار را دنبال و اقدامات لازم را انجام دهد.
رئیسی در پاسخ به طرح مبحث خرید محصولات کشاورزان از جانب نمایندگان، اظهار داشت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استانهای مختلف همچون سیب و انگور در ارومیه و خرما در استانهای جنوبی از برنامه های دولت می باشد و اعتقاد داریم باغدار و کشاورز نباید دغدغه و نگرانی از بابت فروش محصول خویش را داشته باشد.
رئیس جمهور درباره اظهارات مطرح شده از جانب نمایندگان شهرستان های مرزی استانهای آذربایجان غربی و شرقی، بر ارتباط با همسایگان و تقویت همکاریهای اقتصادی و تجاری در مرزها از راه بازارچه های مرزی تصریح کرد و اظهار داشت: در دولت برای ارتباط با ۱۵ کشور همسایه هیچ مشکلی نداریم و روابط با همسایگان در اولویت ما قرار دارد.
رئیسی با اشاره به اینکه کشورهای بیگانه خیرخواه منطقه و کشورهای همسایه نیستند، اظهار داشت: بیگانگان در منطقه بدنبال منافع توسعه طلبانه خود هستند و ما اجازه نخواهیم داد صهیونیست ها ارتباط ما با همسایگان را مبتلا به اختلال کنند.
رئیس جمهور اضافه کرد: حسن همجواری، ارتباط اقتصادی و تجاری و فعال شدن بازارچه های مرزی جزو برنامه ها و سیاست های جمهوری اسلامی است و تجارت کالایی با همسایگان می تواند به توسعه اقتصاد و رابطه بیشتر با کشورهای منطقه کمک نماید.
رئیسی همینطور با تکیه بر این که برای کسانی که به صورت قانونمند تجارت می کنند راه باید باز باشد، استانداران استانهای مرزی را مکلف کرد راهکار مناسبی برای انتقال و مبادله کالا در مرزها از مسیر قانونی با اشراف دستگاههای اجرایی، تدوین و اجرایی کنند.
رئیسی ضمن اشاره به انتخاب استانداران جدید استانهای آذربایجان شرقی و غربی اظهار داشت: استانداران تازه نفس با روحیه انقلابی در دو استان کار خویش را شروع کرده اند و اطمینان دارم با همکاری و همدلی مدیران و مردم استان در کنار نمایندگان، مشکلات رفع می شود و مردم احساس خواهند کرد که شرایط جدیدی در کشور بوجود آمده است.
در این جلسه محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در سخنان کوتاهی با بیان ظرفیت های بالای استان بر کوشش برای توسعه استان با کمک مدیران و نمایندگان تصریح کرد و اظهار داشت: اتمام پروژه های نیمه تمام استان بخصوص در حوزه تأمین آب و احیای دریاچه ارومیه و همینطور تکمیل راه های مواصلاتی را در اولویت قرار خواهیم داد.
زین العابدین رضوی خرم استاندار استان آذربایجان شرقی هم با قدردانی از رئیس جمهور بخاطر برگزاری نشست با مجمع نمایندگان، اظهار داشت: همه تلاش خویش را برای اتمام پروژه های نیمه تمام استان بکار خواهیم بست و قول می دهم طی ۲ سال ۷۰ درصد پروژه های ناتمام که بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته اند را تکمیل نماییم.




منبع:

1400/07/29
15:14:36
5.0 / 5
779
تگهای خبر: اقتصاد , خرید , دریا , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز