دبیر كانون اندیشه و تمدن اسلامی استان اصفهان:

بهبود وضعیت معیشتی و ترمیم اعتماد عمومی ضروریست

بهبود وضعیت معیشتی و ترمیم اعتماد عمومی ضروریست به گزارش سنج نیوز اصفهان دبیر کانون اندیشه و تمدن اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: بهبود وضعیت معیشتی مردم، ترمیم اعتماد مردم به دولتمردان و استقلال در سیاست خارجی باید سه اولویت دولت و هیات وزیران باشد.



مهران نحوی در گفت و گو با ایسنا درباره اولویت های کشور که هیات وزیران باید به آنها بپردازد، اظهار کرد: طبیعتا مهم ترین و اولین اولویت کشور بهبود وضعیت معیشتی مردم است که تحریم ها و مدیریت ناصحیح در سالهای گذشته سبب شد وضعیت اقتصادی مردم به هم بریزد به صورتی که امروز شهروندان برای تأمین مخارج زندگی خود با مشکل جدی روبرو هستند.

وی اضافه کرد: سیاست هایی که سبب کاهش شدید ارزش پول ملی کشور شد کمر مردم را شکست و این فشار بیشتر به اقشار ضعیف و کارگران وارد شد که این فشارها به صورت طبیعی سبب افزایش بحران ها و صدمه های اجتماعی می شود. ازاین رو دولت و هیات وزیران در اولین قدم خود باید راهکارهای فوری برای از بین بردن این فشارها اتخاذ کنند تا وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد. این توجه در وهله اول باید روی اقشار ضعیف متمرکز شود و به شیوه های متعدد در کوتاه مدت و دراز مدت نیازهای آنان را بر طرف سازد.

این فعال سیاسی اصولگرا، خاطرنشان کرد: اولویت دوم که دولت به شکل جدی باید به آن توجه کند ترمیم اعتماد مردم به دولتمردان و مسؤلان است. اعتماد عمومی به شدت ضربه خورده و باید بازیابی شود. در انقلاب اسلامی، ۱۰۰ درصد مردم همراه دولتمردان انقلابی بودند، اما الان این وضعیت را شاهد نیستیم و این اعتماد عمومی که مهم ترین سرمایه هر نظام سیاسی است باید هر چه سریع تر بازیابی شود تا مردم باز هم به دولتمردان خود اعتماد کنند.

نحوی افزود: همچون راهکارهای بازیابی این اعتماد عمومی، مبارزه با فساد، شفافیت در تمام امور و در بین مردم بودن و حل مشکلات آنان است. انتخاب مدیران صالح و خدوم هم به افزایش اعتماد عمومی مردم به دولت کمک می نماید، از بین بردن اعتماد مردم آسان است، اما به دست آوردن این اعتماد کار سختی است.

دبیر کانون اندیشه و تمدن اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: در سیاست خارجی، کشور باید استقلال خویش را به معنای واقعی کلمه حفظ کند به صورتی که این استقلال واقعی باشد نه ظاهری. کشور باید در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فکری مستقل باشد به صورتی که الگوی سایر کشورها باشیم. بحث صدور انقلاب به معنای حمله نظامی به دیگر کشورها نیست بلکه اگر ایران کشوری مسقل و متعالی از نظر اداره جامعه باشد سایر کشورها هم از ایران الگو می گیرند.

وی تصریح کرد: ازاین رو در سیاست خارجی باید استقلالی که مبتنی بر آرمان های انقلاب است مد نظر باشد.





منبع:

1400/06/07
13:22:05
5.0 / 5
1009
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , تحریم , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز