قزاقستان: دور بعدی مذاكرات آستانه اواخر فوریه خواهد بود

قزاقستان: دور بعدی مذاكرات آستانه اواخر فوریه خواهد بود سنج نیوز: وزیر امورخارجه قزاقستان اعلام نمود دور بعدی مذاكرات آستانه درباره سوریه اواخر ماه فوریه خواهد بود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، غیرت عبدالرحمانف وزیر امورخارجه قزاقستان روزه سه شنبه(امروز) از برگزاری نشست آتی آستانه برای حل مسئله سوریه در اواخر ماه فوریه (اسفند ماه) اطلاع داد.
وی در ادامه خاطرنشان كرد: طبق اطلاعاتی كه از روند مذاكرات آستانه كسب كرده ایم كشورهای تضمین كننده، یعنی روسیه، ایران و تركیه در حال آماده سازی برای دور جدید این رایزنی ها طبق توافقات قبلی هستند. احتمال می رود كه این مذاكرات در 10 روز آخر فوریه برگزار گردد اما تاریخ دقیق آن باید توسط این سه كشور قطعی شود.
مذاكرات آستانه با ابتكار عمل ایران، روسیه و تركیه برای حل بحران سوریه در پایتخت قزاقستان شروع شد كه به حصول توافق هایی برای برقراری آتش بس و تولید مناطق كاهش تنش در سوریه انجامیده است.
هشتمین دور مذاكرات بین المللی برای حل مسئله سوریه در دسامبر 2017 در آستانه برگزار گردید كه بر مبنای آخرین نتایج آن، ایران، روسیه و تركیه متعهد به برگزاری كنگره گفت وگوی ملی سوریه در ژانویه 2018 شدند. این رایزنی ها هم هفته گذشته در شهر سوچی روسیه برگزار گردید.



1396/11/17
15:47:56
5.0 / 5
4413
تگهای خبر: ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز