بسته اخبار سیاسی ۴ و۵ شهریور

شروع فعالیت دولت سیزدهم

شروع فعالیت دولت سیزدهم سنج نیوز: سفر رییس جمهور به اهواز/ شروع فعالیت دولت سیزدهم/ تحولات افغانستان/ از موضوعات و اخبار پربازدید (پنج شنبه و جمعه) چهارم و پنجم شهریورماه 1400 سرویس سیاسی ایسنا بود که جزئیات آن در ادامه می آید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، بامداد امروز به همراه تعدادی از اعضای کابینه سیزدهم همچون وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رئیس سازمان برنامه و بودجه رئیس جمهور به عنوان اولین سفر استانی وارد اهواز شدند.
هدف از این سفر رسیدگی به مشکلات استان خوزستان و بررسی راهکارهای فوری این مسایل اعلام شده است.
رئیس جمهور در بدو ورود به استان خوزستان در فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز، اشاره کرد: همه دغدغه من و دولت مردمی این است که مشکلات همه مردم کشور و به ویژه استان خوزستان مقاوم را با مشارکت خود مردم حل نماییم و تردید ندارم که به لطف خدا خیلی از این مشکلات حل خواهد شد.
وی همین طور در بازدید از بیمارستان کرونائی اهواز، نسبت به رفع فوری کمبودهای درمانی و بیمارستانی شامل افزایش تخت های بیمارستانی، تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی و همین طور تامین نیازمندیهای بخش مراقبتهای ویژه دستوراتی به وزیر بهداشت صادر کرد.
رییس جمهور و اعضای دولت سیزدهم بامداد روز گذشته (پنج شنبه) نیز همزمان با هفته دولت و در اولین روز بعد از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت، با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان های رهبر فقید انقلاب اسلامی تجدیدمیثاق کردند.
سید ابراهیم رئیسی در این مراسم که حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز حضور داشت، با اعلان اینکه محور این دولت امانتداری مسئولیت برای خدمت به مردم است، اشاره کرد: در دیدار نخستین دولت پس از انقلاب با امام خمینی (ره)، ایشان به توجه به مردم تاکید داشتند. نگاه امام خمینی (ره) به مردم تشریفاتی و سیاسی نبود و امام حقیقت مردم را باور داشت. اگر امام خمینی (ره) فرمود میزان رای ملت است، به آن باور داشت.
رییس جمهور بعد از تجدید میثاق دولت با آرمان های امام راحل و ادای احترام به شهدای دولت و انقلاب اسلامی، همزمان با روز کارمند در مجتمع عروجیان بهشت زهرا (س) حضور یافت و با کارکنان این مجتمع دیدار نمود.
همچنین اعضای هیات وزیران در اولین جلسه هیات دولت سیزدهم با امضای عهدنامه ای، خودرا به اصول و ارزش های دهگانه که برآمده از آرمان های انقلاب اسلامی، گفتمان امامین انقلاب و ناظر بر برنامه های دولت می باشد، متعهد و موظف کردند.
در اولین جلسه هیات دولت سیزدهم، رئیسی با اعلان اینکه شرایط امروز کشور شایسته ملت بزرگ ایران نیست و حتما باید این شرایط تغییر کند، اظهار داشت: در بعضی حوزه ها عقب ماندگی های جدی داریم که باید با کار و تلاش شبانه روزی جبران شود.
در ادامه طی حکمی از طرف رئیس جمهور، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش را به سمت سرپرست این وزارتخانه منصوب گردید. کاظمی تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان است و قبل از سمت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده است.
حجت الاسلام و المسلین سید اسماعیل خطیب هم بعد از گرفتن رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی، بعنوان وزیر اطلاعات به همراه سایر اعضای هیأت دولت سیزدهم، وارد وزارت اطلاعات شد و کار خودرا شروع کرد.
همین طور حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران در نشستی خصوصی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.
وی بعنوان وزیر امور خارجه کشورمان مقرر است در نشست «بغداد» شرکت نماید و در این رابطه سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از اعزام هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست حسین امیرعبداللهیان جهت شرکت در نشست «حمایت از عراق » آگاهی داد.
خبرهای دیگر از کارهای امیرعبداللهیان را می توانید در لینک های زیر بخوانید.
رایزنی وزیران امور خارجه ایران و پاکستان در تهران
گزارش امیرعبداللهیان از محورهای رایزنی اش با وزیر خارجه پاکستان
گفت و گوی تلفنی چاووش اوغلو با امیر عبداللهیان
امیرعبداللهیان و انتظارات مردم
درخواست لاوروف برای ازسرگیری گفت وگوهای وین در گفت و گو با امیرعبداللهیان
اعلام آمادگی وزیر خارجه قزاقستان برای تلاش مشترک با امیرعبداللهیان در جهت توسعه همکاری ها
***
واکنش ایران در پی حوادث تروریستی اخیر در فرودگاه کابل از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود که در همین راستا سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، ضمن محکوم کردن هدف قرار دادن مردم بی دفاع افغانستان و هر نوع عملیات تروریستی که در آن زنان و مردان و جوانان و خردسالان مورد حمله قرار می گیرند، ابراز امیدواری کرد: با تشکیل هرچه زودتر دولتی فراگیر در کابل، ارگانها و نهادهای مسئول وظایف خودرا در صیانت از جان و مال مردم عهده دار شوند.
محمد ابراهیم طاهریان نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان هم در ادامه رایزنی و گفتگوهای خود با رهبران و شخصیت های افغانستان با «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی، «حامد کرزی» رییس جمهور سابق افغانستان و «احمد مسعود» بصورت تلفنی گفت و گو و تبادل نظر کرد.
ایران همین طور برای برگزاری نشست کشورهای همسایه افغانستان در تهران اعلام آمادگی کرد.
به دنبال پخش کلیپی غیر واقعی و موهن درباره مردم ایران از شبکه atv آذربایجان و پیگیری های سفارت جمهوری اسلامی ایران، شبکه مذکور ضمن حذف آن از کلیه پرتال ها و صفحات مربوط به خود، رسما پوزش خواست.
آنار شُکورُف معاون رییس این شبکه و مدیر پخش اخبار و برنامه های سیاسی و اجتماعی، ضمن حضور در سفارت و دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران، مراتب عذرخواهی شفاهی و مکتوب آن شبکه را تقدیم کرد.




منبع:

1400/06/05
16:43:05
5.0 / 5
805
تگهای خبر: آموزش , ایران , رئیس جمهور , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز