نوبت عصبانیت امروز كیهان به ظریف رسید

نوبت عصبانیت امروز كیهان به ظریف رسید کیهان در باره اظهارات ظریف در باره برجام نوشت: متأسفانه آقای ظریف حتی در هفته های پایانی دولت هم حاضر نیست که به خسارت محض برجام اذعان کرده و بابت قصور و تقصیرهای دولت و وزارت خارجه در ریل گذاری سیاست خارجی در 8 سال گذشته از مردم عذرخواهی کند.



ظریف به جای عذرخواهی از مردم و اذعان به قصور و تقصیرها، به دستاوردتراشی و بزک برجام روی آورده است.
مروری بر این گزارش نشان داده است که وزارت امور خارجه حتی بعد از تحویل مذاکرات به دولت آینده تمایل دارد بحران احیای برجام را در کانون مدیریتی کشور قرارداده و برجام را تنها چاره برای شکوفایی اقتصادی کشورمان نشان دهد. تمرکز بر چند جدول در آخرین گزارش مبین آن است که وزارت خارجه فیلم نامه ادامه مذاکرات را به خوبی نگارش کرده و انتظار دارد؛ دولت آینده هم در همین ریل حرکت نماید.

برخلاف وعده های فراوان مقامات دولت روحانی و مدعیان اصلاحات، تحریم های ضدایرانی در ۸ سال گذشته لغو نشد. در واقع با امضای برجام، آمریکا به جای رفع تحریم های هسته ای، برچسب تحریم ها را عوض کرد و آنرا به تحریم های تسلیحاتی، تروریسم، حقوق بشری و... تغییر داد. تغییر برچسب های تحریم، یکی ازترفندهای دولت های آمریکا- هم دموکرات و هم جمهوری خواه- است.
آمریکا باید به صورت عملی و دائمی، تحریم های کاتسا، آیسا، ویزا، سیسادا و تحریم چرخه دلار را لغو کند. در این صورت عملاً ترفند تغییر برچسب های تحریمی هم بلااثر می شود. اما این مساله به هیچ عنوان از جانب دولتمردان و مدعیان اصلاحات مطرح نمی گردد.
علت عدم سرمایه گذاری خارجی در پسابرجام هم عهدشکنی آمریکا و اروپا و بی عملی دولت در اجرای 28 شرط ابلاغی بوده است، نه مخالفت های داخلی با برجام.
نکته قابل تأمل اینجاست که در این گزارش بیشتر از 200 صفحه ای حتی یک کلمه راهبرد دقیق درمورد مواجهه با تحریم ها اشاره نشده است.
موارد خلاف واقع این گزارش بسیار بیشتر از آنچه در این گزارش گفته شده، است و در نهایت خطاب به آقای ظریف و دیگر مدیران ارشد وزارت خارجه باید اظهار داشت که با دستاوردتراشی و تبرئه دشمن، نه برجام روسفید می شود و نه دولت. 23302

1400/04/22
21:24:31
5.0 / 5
836
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , برجام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز