روانچی در نشست شورای امنیت اعلام كرد

آمادگی ایران برای كمك به تدوین اصول و هنجارهای فضای سایبری

آمادگی ایران برای كمك به تدوین اصول و هنجارهای فضای سایبری به گزارش سنج نیوز نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: ایران آمادگی دارد برای تدوین اصول و هنجارهای مورد نیاز فضای سایبری به مجمع عمومی سازمان ملل کمک نماید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مجید تخت روانچی در نشست شورای امنیت سازمان ملل که جهت بررسی امنیت فضای سایبری برگزار شده بود اضافه کرد: فضای سایبری فرصت های طلایی را برای بشر فراهم می آورد تا به صورت مداوم همه جنبه های زندگی خویش را توسعه و ارتقا دهد.
وی اظهار داشت: چنین توانمندی برجسته ای بایستی در سرتاسر جهان بخصوص در کشورهای درحال توسعه ترویج شود و جلوی سو استفاده از آن، شامل ارتکاب اقدامات تجاوزکارانه، باج خواهی، تهدید و استفاده از زور و دخالت در اموری که در صلاحیت داخلی هر کشور بوده و باعث نقض حاکمیت ملی آنها می شود را گرفت.
طبق گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تخت روانچی ضمن اشاره به این که طی سالهای اخیر شاهد روند نگران کننده ای از افترا زنی های سیستماتیک بعضی از کشورها ضد کشورهای دیگر و انتساب انجام حملات سایبری یا فعالیتهای مشابه در فضای سایبری را به آنها شاهد بوده ایم، دلیل این افترا زنی ها را صرفاً انگیزه های سیاسی دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، خود یکی از قربانیان حملات سایبری از راه ویروس مخرب کامپیوتری استاکس نت است که توسط آمریکا و اسرائیل به صورت مشترک برای صدمه به تاسیسات هسته ای صلح آمیز ایران ساخته شده بود.
تخت روانچی اضافه کرد فضای سایبری و تکنیک ها و فن آوری های در رابطه با آن باید منحصراً برای اهداف صلح آمیز مورد استفاده قرار گرفته و برای این منظور، کشورها باید با همکاری، مسئولیت پذیری و مطابقت کامل با مقررات بین المللی قابل اجرا اقدام نمایند.
نماینده دائم ایران اظهار داشت: مجمع عمومی سازمان ملل بایستی به تلاشهای خود برای توسعه و تدوین اصول و هنجارهای بین المللی مورد نیاز فضای مجازی ادامه دهد و در این حوزه ایران آمادگی دارد در تلاش مجمع عمومی در جهت تدوین اصول و هنجارهای مورد نیاز فضای سایبری مشارکت کند.




منبع:

1400/04/09
10:24:28
5.0 / 5
1120
تگهای خبر: آمریكا , ایران , ساخت , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز