مدیركل امور بین المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت خارجه:

مبارزه با مواد مخدر مستلزم احساس مسئولیت مشترك از جانب همه كشورهاست

مبارزه با مواد مخدر مستلزم احساس مسئولیت مشترك از جانب همه كشورهاست به گزارش سنج نیوز مدیرکل امور بین المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه اظهار داشت: مبارزه با موادمخدر مستلزم احساس مسئولیت مشترک از جانب همه کشورهای دنیا است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محسن اسپری در جلسه ویژه دیپلمات های مقیم تهران که به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: تولید و مصرف مواد مخدر در جهان نسبت به درصد جمعیتی، در حال افزایش می باشد.
وی اضافه کرد: بازارهای موادمخدر پیچیده و مملو از کانابیس، هروئین و صدها ماده صنعتی است و در سال های اخیر هم شاهد گسترش مواد خطرناکی هستیم که در گزارش اخیر سازمان ملل در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ منعکس شده است.
مدیرکل امور بین المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه افزود: 275 میلیون نفر در دنیا مواد مخدر تا سال ۲۰۲۰ مصرف کرده اند و بیشتر از ۳۶ میلیون نفر از اختلالات مصرف مواد مخدر رنج می برند.
اسپری اظهار داشت: کوکائین در ارتباط با اقشار مرفه در جهان است و کووید ۱۹ مشکلات ناشی از موادمخدر را افزایش داده است که این موضوعات، دستاوردهای توسعه پایدار را به مخاطره می اندازند.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در کنار بزرگترین تولیدکننده تریاک جهان –افغانستان- قرار دارد و متحمل هزینه های مادی و معنوی فراوانی شده است و علیرغم تحمل این هزینه ها، با تحریم های ظالمانه در تجهیزات مبارزه با مواد مخدر مواجه می باشد.
مدیرکل امور بین المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سهم خویش را در مبارزه با موادمخدر ایفا می کند و این در شرایطی است که موادمخدر معضلی مشترک و جهانی است و ابعادش فراتر از مرزها است و هیچ کشوری از خطرات آن مصون نیست؛ بنابراین مبارزه با موادمخدر مستلزم احساس مسئولیت مشترک از جانب همه کشورهای دنیا است.




منبع:

1400/04/08
18:03:43
5.0 / 5
1205
تگهای خبر: ایران , تحریم , صنعت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز