سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه:

ایران یك تهدید راهبردی برای اسرائیل است

ایران یك تهدید راهبردی برای اسرائیل است به گزارش سنج نیوز سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه در گفت و گویی با مطرح کردن ادعاهایی ضد ایران، آنرا تهدیدی راهبردی برای اسرائیل تلقی نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بِ زوی سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه در گفت وگویی با این خبرگزاری تهدید اصلی ضد اسرائیل را حضور گروه های تحت حمایت ایران خواند که مرزهای آنها را به خطر می اندازند و مدعی شد: ما تلاش می نماییم که در درگیری سوریه مداخله نکنیم و فقط موقعی که اطلاعات موثقی داشته ایم که این گروه های تحت حمایت ایران درحال برنامه ریزی حملاتی ضد اسرائیل هستند یا ایجاد برخی گروه های محلی، تأمین مالی آنها و مسلح کردنشان ضد ما است، پاسخ داده ایم.
زوی همینطور بیان کرد که رژیم صهیونیستی به شراکت راهبردی اش با آمریکا باوجود اختلافاتشان در زمینه توافق هسته ای ایران متعهد است.
وی در این راستا افزود: باید دید که مذاکرات(پیرامون توافق هسته ای) چگونه پیش خواهد رفت و به کجا خواهد رسید. در هر صورت، باید به یاد داشت که اسرائیل و آمریکا شرکای راهبردی هم هستند. جور دیگری نمی گردد بیانش کرد و مهم نیست چه کسی رهبری این کشور[آمریکا] را بر عهده دارد، چه ترامپ باشد، چه بایدن، چه کلینتون و چه دیگران. اسرائیل و آمریکا شرکای راهبردی هستند و خواهند بود.
سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه درباره موضع این رژیم در برابر توافق هسته ای اظهار داشت: مبحث موشک های بالستیک در توافق گنجانده نشده است و بنابراین ما با آن مخالفیم و بر این حقیقت تاکید کرده ایم که از دیدگاه ما این توافق یک توافق بد است.
وی همینطور با ادعایی ضد نقش ایران در منطقه اظهار داشت که این توافق فاقد بندهایی در زمینه حمایت تهران از گروه های نیابتی مسلح در خاورمیانه است.
زوی با عنایت به نتیجه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که به تازگی برگزار شد، مدعی شد: فکر می کنم وضعیت متشنج تر خواهد شد، چون رئیس جمهور جدید ایران اولا یک محافظه کار است، اگر بحث نگاهی مذهبی در کار باشد. اگرچه، بخصوص در زمینه اسرائیل، (رئیسی) به تازگی گفته است که کشورش آماده برقراری روابط با هر کسی جز اسرائیل است.
این مقام دیپلماتیک رژیم صهیونیستی با تکرار ادعای مقامات این رژیم در خصوص وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران، با بیان اینکه ایران یک تهدید راهبردی برای ما به حساب می آید، ادعا کرد: مبحث فقط برنامه هسته ای آنها نیست؛ آنها مطمئنا یک برنامه هسته ای نظامی دارند و به صورت نامحدود می توانند از آن حرف بزنند. همینطور مبحث برنامه موشک های بالستیکشان هم مطرح است که هدفش فقط اسرائیل نیست، آنها موشک های بالستیکی با برد بیشتر از ۲ هزار کیلومتر دارند و این ها برای اسرائیل نیستند، اسرائیل نزدیک تر است.



1400/04/05
19:50:26
5.0 / 5
1139
تگهای خبر: آمریكا , ایران , ترامپ , توافق هسته ای
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز