هند برای تولید واكسن كرونا با شركت بیولوژیكال-ای توافق نامه امضا كرد

هند برای تولید واكسن كرونا با شركت بیولوژیكال-ای توافق نامه امضا كرد هند با شرکت بیولوژیکال-ای برای تولید ۳۰۰ میلیون دز از یک واکسن کرونا که هنوز در مرحله آزمایش است، توافق نامه امضا کرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، دولت هند توافق نامه ای با تولیدکننده واکسن داخلی بیولوژیکال-ای برای تولید ۳۰۰ میلیون دز از واکسن ویروس کرونا (کووید-۱۹) که هنوز آزمایشات بالینی مرحله سوم آن ادامه دارد، امضا کرد.
در بیانیه عرضه شده توسط وزارت بهداشت هند، آمده است که پیشنهاد این شرکت برای تحویل در ماه های اوت - دسامبر ۲۰۲۱ با تصویب گروه متخصص ملی مدیریت واکسن پذیرفته شده است.
در این بیانیه ضمن اشاره به این که توافق نامه ای برای دریافت ۳۰۰ میلیون دز واکسن کووید-۱۹ با شرکت بیولوژیکال-ای (Biological-E) امضا شده که هنوز تایید نشده و آزمایشات بالینی مرحله سوم آن ادامه دارد، آمده است که ۱۵ میلیارد روپیه (تقریبا ۲۰۵ میلیون دلار) بابت واکسن ها به شرکت پرداخت می شود.
واکسن مبتنی بر پروتئین که توسط بیولوژیکال-ای با همکاری دانشکده پزشکی دانشگاه بیلور در تگزاس، ایالات متحده آمریکا ساخته شده است و هدف آن ایجاد تحریک در ایمنی از راه تولید مصنوعی پروتئین متصل به گیرنده است که سبب اتصال ویروس به سلول های انسانی می شود.
بنابر گزارش رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه، در هند مجوز استفاده اضطراری از واکسن کووید-۱۹ تهیه شده توسط دانشگاه آکسفورد با شرکت دارویی آسترازنکا، واکسن داخلی که به صورت مشترک توسط شرکت بهارات بیوتک و شورای تحقیقات پزشکی هند توسعه یافته و هم به واکسن "اسپوتنیک وی"، ساخت روسیه داده شده است.




منبع:

1400/03/14
15:35:18
5.0 / 5
643
تگهای خبر: آمریكا , ایمنی , دریا , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز