باقری كنی در دیدار سفیر سوریه:

الگوی حكمرانی مقاومت كارایی خویش را به اثبات رسانده است

الگوی حكمرانی مقاومت كارایی خویش را به اثبات رسانده است به گزارش سنج نیوز دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: الگوی حکمرانی مقاومت علاوه بر اینکه کارایی خویش را در مقابله با اشغالگری و تجاوزگری آمریکا و صهیونیست­ ها و دیگر عوامل منطقه ­ای آنها به اثبات رسانده است.



به گزارش سنج نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری کنی دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضاییه در دیدار شفیق دیوب سفیر سوریه در ایران، سوریه را پیروز میدان­ های نبرد و دیپلماسی توصیف کرد و اظهار داشت: پاک­سازی بخش اعظم خاک سوریه از لوث وجود تروریست ها، گواه قاطع پیروزی سوریه در میدان نبرد و درخواست گشایش سفارت از جانب دولت­ های ناکام حامی ترویست ­ها و تقاضای بخشش از دولت و مردم سوریه، نشان بارز موفقیت سوریه در میدان دیپلماسی است.

وی با بیان اینکه آمریکا و اروپا به­­ صورت هم ­افزا از ظرفیت مراجع حقوق بشری بین ­المللی ضد کشورهای مستقل مانند ایران و سوریه سوءاستفاده می ­کنند، خاطرنشان کرد: همکاری جدی ­تر و مؤثرتر دولت­ های جبهه مقاومت همچون ایران و سوریه برای افشای حقیقت ضد بشری سیاست ­ها و اقدام­ های آمریکا و اروپا ضد ملت ­های منطقه در مراجع بین ­المللی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک لزوم است.

باقری کنی ضمن اشاره به «نقش بارز و برجسته سردار سلیمانی در مبارزه منطقه ­ای با تروریسم دولتی، تروریسم تکفیری و تروریسم جاهلیت مدرن» بیان نمود: اصلی ­ترین دستاورد بیشتر از بیست سال تلاش و مجاهدت سردار سلیمانی در منطقه بسترسازی برای تکامل گفتمان و جریان مقاومت و تبدیل آن از یک موجودیت محدود واکنشی و سلبی به یک الگوی حکمرانی بر مبنای اصول، مبانی و ارزش ­های مقاومت است.

معاون امور بین ­الملل رئیس قوه قضاییه در ادامه اضافه کرد: الگوی حکمرانی مقاومت علاوه بر اینکه کارایی خویش را در مقابله با اشغالگری و تجاوزگری آمریکا و صهیونیست­ ها و دیگر عوامل منطقه ­ای آنها به اثبات رسانده است، کارآمدترین الگو برای تأمین منافع ملت ­های مستقل و اداره جامعه رو به پیشرفت بر مبنای خواست مردم است.

باقری کنی با بیان اینکه هم اکنون مقاومت از همیشه قوی ­تر و صهیونیست­ ها از همیشه ضعیف ­تر هستند، اظهار داشت: هنگامی که موشک سرگردان سوریه در نزدیکی مهم ­ترین و حساس ­ترین مرکز تولید سلاح های کشتار جمعی صهیونیست ­ها فرود می ­آید و گنبد آهنین دفاعی به عایق پنبه ­ای تبدیل می ­شود، وضعیت صهیونیست­ ها در برابر موشک های نقطه ­زن مقاومت از الان مشخص است.

سفیر سوریه با استقبال از همکاریهای حقوق بشری دو کشور برای عرضه الگویی جدید به جهان تصریح کرد: سیاست های استعمارگرایانه آمریکا و متحدین آن و تحریم های غیر قانونی که بر ملت ها تحمیل می کنند، دورویی آنها و دروغ بودن ادعای پشتیبانی از حقوق بشر را برای همگان آشکار کرده ­ است.

وی تحریم را بزرگ ترین نقض حقوق بشر و جنایت جنگی خواند و تاکید کرد: جای تأسف است که آمریکا و اروپا از حقوق بشر برای پیشبرد اهداف سیاسی و گسترش سلطه خود بر سایر کشورها سوء استفاده می نمایند.

شفیق دیوب با تاکید بر لزوم همکاری ایران و سوریه برای مقابله با سوءاستفاده کشورهای غربی از حقوق بشر تصریح کرد: محور مقاومت باید آینده منطقه را برای تحقق منافع ملت های آن رقم بزند.





منبع:

1400/03/08
11:43:22
5.0 / 5
1158
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , سفارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز