طرح سوال از وزیر ارتباطات در مورد شبكه ملی اطلاعات در كمیسیون صنایع

طرح سوال از وزیر ارتباطات در مورد شبكه ملی اطلاعات در كمیسیون صنایع سنج نیوز: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از طرح سوالات نمایندگان از وزیر ارتباطات در جلسه امروز این کمیسیون آگاهی داد.


حجت الله فیروزی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جلسه بامداد امروز(دوشنبه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس که با حضور وزیر ارتباطات و برای پاسخ به سوالات برخی نمایندگان برگزار شد، اظهار داشت: ابتدا سوال مشترک علیزاده نماینده دامغان و علی جدی نماینده شیروان درباره علت عدم ایجاد شبکه ملی اطلاعات عنوان شد که باتوجه به لطمه های امنیتی، مالی و فرهنگی در اینترنت جهانی، چرا هنوز این شبکه ملی باوجود تاکید رهبر معظم انقلاب اجرا نشده است.
وی با اشاره به توضیحات آذری جهرمی، تصریح کرد: وزیر ارتباطات هدف از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را لطمه هایی دانست که شبکه جهانی اینترنت دارد اما اظهار داشت که نباید مسئولیت درباره راه اندازی این شبکه را منحصر به وزارت ارتباطات کرد چونکه فقط قسمتی از ساختار به این وزارتخانه مربوط بوده و مطالبی مثل تولید محتوا و غیره به عهده سایر دستگاهها است.
فیروزی تصریح کرد: بگفته وزیر ارتباطات سیاستگذاری های کلی در حوزه فضای مجازی به عهده شورای عالی مجازی است، وزارت ارتباطات اهتمامی کرده و سندی نوشته که به تصویب شورای عالی فضای مجازی نیز رسیده است که بعنوان نقشه راهی برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات است.
سخنگوی کمیسیون صنایع افزود: وزیر ارتباطات همین طور توضیح داد که شبکه ملی اطلاعات تلفیقی از اقدامات مختلف است و کارهای آن شروع شده و پیشرفت های خوبی داشته اند که باتوجه به ظرفیت های کشور اقدامات در حال انجام می باشد و در این راه باید محدودیت های به وجود آمده جهانی را نیز در نظر گرفت.
وی اشاره کرد: آقای آذری جهرمی به اقداماتی هم اشاره نمود و اظهار داشت که در همین راستا نرم افزارهایی به وجود آمده که به طور مثال جایگزین نرم افزار مسیریاب ویز شده و توانسته است موفق باشد پس می توان اپلیکیشن های داخلی خوبی نیز جایگزین اپلیکیشن هایی مشابه تلگرام و واتساپ داشته باشیم که در قالب شبکه ملی اطلاعات قابل تعریف و استفاده باشد.
نماینده مدم فسا در مجلس همین طور اظهار داشت: در این نشست وزیر ارتباطات تأخیر در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را پذیرفت، وزیر در پاسخ به سوال نماینده دامغان اشاره نمود که فضای مجازی فرصت بزرگی برای کشور است که در وضعیت کرونا در حوزه علم و آموزش و کارهای فرهنگی موثر بوده است، البته طبیعی است که فضایی که تولید محتوای آن در خارج از کشور تامین می شود، لطمه هایی نیز دارد که لازم است برای حل آن شبکه ملی اطلاعات با همکاری شورای عالی فضای مجازی پیگیری شود.
فیروزی با اشاره به اظهارات آذری جهرمی درباره اهمیت امن سازی فضای مجازی، اظهار داشت: وزیر اظهار نمود که با شورای عالی فضای مجازی همکاری به وجود آمده تا شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود و هدف گذاری های لازم انجام شده است. وزیر اعلام نمود که مرکز مدیریت یکپارچه رصد و پایش شبکه ملی اطلاعات آماده شده که خود بخش قابل توجهی از شبکه ملی اطلاعات است و طی ماه های آتی به بهره برداری می رسد.
سخنگوی کمیسیون صنایع در آخر اضافه کرد: در نهایت قرار شد نمایندگان سوال کننده یک هفته به وزیر ارتباطات مهلت داده و گزارش های تکمیلی این وزارتخانه پیرامون سوال خودرا دریافت نمایند و پس از استماع نظرات کارشناسان، قانع شدن یا نشدن خودرا اعلام کنند.




منبع:

1400/02/28
13:55:14
5.0 / 5
969
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , دریا , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز