بررسی جزئیات طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها در كمیسیون عمران

بررسی جزئیات طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها در كمیسیون عمران به گزارش سنج نیوز سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی پنج تبصره از طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها در جلسه امروز این کمیسیون اطلاع داد.


سید البرز حسینی در گفتگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان نمود: در جلسه امروز کمیسیون جزئیات طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها با حضور مسؤلان دستگاههای ذی ربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پنج تبصره از ماده واحده طرح اصلاح ماده ۱۰۰ شهرداری ها مورد بررسی قرار گرفت.
ایشان در ادامه اظهار نمود: تبصره یک این ماده واحده در مورد نحوه برخورد با متخلفان در فرآیند ساخت و ساز ساختمان ها بود که بر مبنای آن شهرداری ها بعد از آگاهی از تخلف صورت گرفته از مفاد پروانه که توسط مهندس ناظر اعلام می شود یا از راه ماموران ذی ربط آگاه می شوند بلافاصله نباید نسبت به ادامه عملیات عمرانی و ساختمانی جلوگیری نمایند. همینطور تبصره دوم این ماده واحد در ارتباط با تخلف مهندسین ناظر بوده که مورد بررسی قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر مبنای تبصره (۲) طرح اصلاح ماده ۱۰۰ شهرداری ها، هرگاه مهندس ناظر خلاف واقع گواهی نماید و یا تخلف را بموقع به شهرداری ها اعلام نکند، شهرداری ها بعد از اطلاع از تخلف مهندس ناظر موظف اند شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی را آگاه نمایند و شورای مذکور هم باید با فرد متخلف بر مبنای قانون برخورد کند.
ایشان در ادامه تصریح کرد: در تبصره ۳ این طرح آمده است؛ هرگونه تغییر کاربری و بهره برداری غیرمجاز از ساختمان، باعث تعطیلی و توقف فعالیت غیرمجاز، پلمب محل و تخریب ساخت غیرمجاز توسط ماموران شهرداری بعد از دریافت دستور از دادستان می شود. بر مبنای تبصره ۴ این طرح اگر شهرداری ها و ماوران شهرداری در انجام وظایف خود کوتاهی کنند که در نتیجه آن قصور حقوق عمومی تضییع گردد و یا ضوابط شهرداری رعایت نشود، مسؤلان ذی ربط در شهرداری، استانداری و وزارت کشور مکلفند مراتب را به هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی اعلام کنند تا مطابق با قوانین به تخلفات آنها رسیدگی شود.
او در آخر اضافه کرد: بر مبنای تبصره ۵ این طرح هرگونه انتقال رسمی منافع املاک غیر منقول واقع در محدوده و حریم شهر، موکول به دریافت آخر کار و گواهی عدم خلاف و بدهی از شهرداری است. از طرفی نقل و انتقال رسمی اسناد دارای تخلف ممنوع بوده و باعث پیگیری قانونی قرار خواهد گرفت. ان شاءالله در جلسات بعدی سایر تبصره ها بررسی خواهد شد.



1400/02/26
20:51:50
5.0 / 5
1157
تگهای خبر: دادستان , دریا , دستگاه , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز