محسن هاشمی:

دولت من رفاه و عدالت است

دولت من رفاه و عدالت است به گزارش سنج نیوز محسن هاشمی رفسنجانی با اعلان اینکه «عنوان برنامه های من رفاه و عدالت است» اظهار نمود: همانطور که آیت الله هاشمی رفسنجانی با دولت کار و سازندگی تا حد زیادی توانستند خرابی های جنگ و عقب ماندگی ها و محرومیت ها را برطرف کنند، در این مقطع نیز می توانیم با اراده ملی لطمه های وارده را به رفاه و توسعه و معیشت مردم و اعتماد عمومی جبران نماییم.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محسن هاشمی رفسنجانی بعد از نام نویسی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جامعه ایران در وضع دشواری قرار دارد و شرایط سخت اقتصادی، زندگی بخش عظیمی از مردم را مختل کرده، در صورتیکه همه می دانیم ایران از نیروی انسانی بسیار قوی و موقعیت های جغرافیایی شایانی در جهان برخوردار می باشد و پس باید پیشرفت و توسعه و رفاه بهتری را برای مردم ایجاد نماییم.
وی اضافه کرد: متاسفانه ملت ایران در سه سال اخیر جنگ اقتصادی سختی را تجربه کرده اند و با تحمل این رنج و تمام فشارهایی که به آنها وارد شده، امیدهایی برای اختتام این تحریم ها و ظلم ها به وجود آمده است، چون تحریم کنندگان به شکست فشار حداکثری اذعان کرده اند.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر بخواهیم شرایط امروز ایران را با مقطعی خاص از انقلاب اسلامی مقایسه نماییم در دورانی شبیه به انتها جنگ تحمیلی هستیم که البته از نظر زیرساخت ها و ظرفیت تولید در کشور و دانش و تکنولوژی و همین طور نیروی انسانی بمراتب وضع بهتری نسبت به گذشته گذشته داریم، اما متاسفانه به لحاظ سرمایه ها و امیدهای اجتماعی و حتی لطمه های اجتماعی با وضع بدتری مواجه هستیم.
هاشمی افزود: همانطور که آیت الله هاشمی رفسنجانی با دولت کار و سازندگی تا حد زیادی توانستند خرابی های جنگ و عقب ماندگی ها و محرومیت ها را برطرف کنند، در این مقطع نیز می توانیم با اراده ملی لطمه های وارده را به رفاه و توسعه و معیشت مردم و اعتماد عمومی جبران نماییم.
وی با اشاره به اینکه برنامه ای که آماده کرده ایم را در معرض داوری و کارشناسان و نخبگان قرار خواهیم داد، اظهار نمود: این برنامه با عنوان دولت رفاه و عدالت عرضه شده و هدف آن رفتن به سمت رفاه و توسعه و معیشت مناسب و البته عدالت به مفهوم مبارزه با تبعیض و فساد است. فکر می کنم در کوتاه مدت باید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشیم و در بین مدت بتوانیم رشد اقتصادی که در کشور گرفتار رکود و حتی منفی شده است را جبران نماییم و به رشد مناسبی که در حق مردم ایران است برسیم.
رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: البته در این میان باید از شفافیت مناسب، رانت زدایی و مبارزه با تبعیض در روش های مدیریتی خود استفاده جدی بکنیم. در برنامه دولت رفاه و عدالت با رویکرد مسئله محوری پیش خواهیم رفت و البته توسعه ای متعادل، متوازن، جامعه محور و پایدار را دنبال می نماییم و ان شاءالله بتوانیم برای این مساله جایگاه درونی و بین المللی ایران را ارتقاء شایان توجهی بدهیم.
هاشمی اظهار داشت: اعتقاد دارم در نهایت باتوجه به شرایط امروز ایران و شرایط سختی که مردم در زندگی شان تحمل می کنند، رویکرد جناح های سیاسی و نامزدهای محترم باید پرهیز از تخریب و ایجاد فضایی توأم با احترام به یکدیگر باشد و با خودداری از برخوردهای حذفی، به هم افزایی بپردازند و در نهایت در مقابل مردم و اراده عمومی به صندوق های رای احترام بگذارند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره ائتلاف اصلاح طلبان و احتمال حمایت این جناح از علی لاریجانی اظهار نمود: از ۱۴ نامزد پیشنهادی احزاب اصلاح طلب خواسته شد ثبت نام کنند و پس از ثبت نام و تائید صلاحیت نسبت به اعلام کاندیدای اصلح اقدام خواهد شد.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همین طور در پاسخ به پرسشی درباره انجام رایزنی هایی با اسحاق جهانگیری جهت کاندیداتوری در انتخابات اظهار داشت: آقای جهانگیری از بزرگان اصلاحات هستند و تجربیات زیادی در دولت های مختلف دارند و من از ایشان مشورت گرفتم و ایشان پیشنهاد کردند که در انتخابات ثبت نام کنم.
هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره تمکین از نظر شورای نگهبان در زمینه بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد: برمبنای قانون از نظر شورای نگهبان تمکین می نماییم.
وی همین طور در پاسخ به پرسش دیگری درباره منش سیاسی اش اظهار داشت: در جناح های موجود در کشور جبهه هایی داریم که در آن از افراط تا تفریط وجود دارد؛ در این شرایط باتوجه به وضعیتی که تابحال داشتم یک اصلاح طلب میانه رو هستم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به پرسش دیگری درباره برخی گمانه زنی ها درباره حمایت اصلاحات از لاریجانی اظهار نمود: اجازه دهید من در ثبت نامم نسبت به سایر کاندیداها گمانه زنی نداشته باشم و ان شاءالله پس از ثبت نام بعد از مشخص شدن اوضاع اظهار نظر خواهم کرد.
هاشمی درباره برنامه های خود در موزه بین الملل تصریح کرد: اگر بخواهیم توسعه کشور را به رشد حداقلی ۸ درصدی برسانیم راهی نداریم که در فضای بین المللی مناسبت و مناسبات بین المللی بهتر از امروز حرکت نماییم. من منش تشنج زدایی الله هاشمی رفسنجانی در حوزه منطقه و بین الملل را یادآوری می کنم و اعلام میکنم که در این عرصه اهتمام من ادامه منش ایشان است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره برجام نیر اظهار داشت: برجام توانست طی ۵ سال اول دولت آقای روحانی تعدادی از مشکلات کشور درباره مسائل اقتصادی را حل کند و این حرکت ترامپ بود که برجام را به هم ریخت و برای کشور مشکل ایجاد کرد.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در آخر در پاسخ به پرسشی در خصوص این که آیا تجربیات کافی برای تصدی ریاست جمهوری را دارید؟ اظهار نمود: امروز ۷۵ درصد از مردم ایران در شهرها زندگی می کنند و تجربه من در شهرداری و شورای شهر می تواند برای مدیریت کشور بسیار مثبت باشد.




منبع:

1400/02/25
11:05:21
5.0 / 5
1150
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز