كیهان به نقل از الویری:

در انتخابات88 صدهامیلیاردتومان صرف خرید رای برای احمدی نژاد شد

در انتخابات88 صدهامیلیاردتومان صرف خرید رای برای احمدی نژاد شد به گزارش سنج نیوز روزنامه کیهان در گزارشی، محتوای جلسه ای را منتشر نموده است که نمایندگان میرحسین موسوی و مهدی کروبی، در حضور رهبرمعظم انقلاب، دیدگاههای صریح خویش را در باره انتخابات88 بیان کرده اند


به نوشته کیهان، مرتضی الویری در این نشست گفته است:. تخلّفات زیادی اتّفاق افتاده است که برخی از مواردش را ما رونوشت _ بنده و آقای محتشمی که مسئول صیانت از آراء بودیم _ منعکس کردیم. استفاده کردن از رسانه های جمعی و روزنامه ها به نفع یک کاندیدای خاص؛ حتّی دادن وقت اضافی و اختصاصی به کاندیدای خاص به وسیله صداوسیما؛ هزینه کردن و پرداخت کردن پول های کلان و بسیار زیاد که دقیقاً می تواند مصداق خرید رأی تلقّی بشود. در خیلی از انتخابات ها برای پرداخت های جزئی، یک نامزد کاندیدای مجلس را ردّ صلاحیّت می کردند ولی در اینجا صدها میلیارد از بیت المال پرداخت شده، دقیقاً در همین مدّت زمانی، حدود 75 درصد بودجه کلّ سازمان تأمین اجتماعی و کمیته امداد در همین مدّت تخصیص داده شده. این هم باز یکی از موارد است. چون باز وقت کم است، از این سرفصل می گذرم. ازاین رو تخطّی های مختلف پیش از برگزاری انتخابات. ... در روز برگزاری انتخابات، ما را محروم کردند از ناظرینی که با تلاش زیاد سر صندوق های رأی خواستیم بفرستیم. اوّلاً تعداد زیادی از آنها را کارت بهشان ندادند. در تهران ما 3100 نیرو آماده کردیم؛ فقط 670 نفر کارت داده شده؛ [به] بعضی هایشان هم بامداد همان روز کارت داده شد؛ خیلی از این ها اجازه پیدا نکردند در موقع پلمپ کردن صندوق حضور داشته باشند.
از این بدتر، می بایستی از اینها ما گزارش دریافت می کردیم، و گفتند سیستم اس ام اس دایر است _ صریح به ما گفتند هفته قبلش _ ولی در همان روز تنها شبکه ارتباطی ما را قطع کردند با این نیروهایمان؛ ازاین رو ابزار نظارتی ما را به کلّی فلج کردند. گزارش های متعدّدی به وسیله تلفن به ما داده می شد که [در] زمان رأی گیری جمعیّت زیادی پشت صندوق های رأی جمع می شدند ولی اجازه داده نشد که این ها حضور پیدا کنند، رأی بدهند. در خیلی از حوزه های انتخابیّه، گزارش به ما دادند که «گفته اند تعرفه ها تمام شده». و اینکه چرا تمام شده [نمی دانیم]، درحالی که چند میلیون تعرفه اضافه چاپ شده بود؛ اینها محلّ تردید است. وقت من به اتمام رسید.
آخرین مطلب درمورد نحوه شمارش آراء است. چیز بسیار عجیب و غریب، آرایش دادن یا به عبارت دیگر حل کردن معادله از یک طرف است که لااقل تردیدهای جدّی [ایجاد کرده]. تردید البتّه برای ما نیست، یعنی این قدر شبهات قوی است که به نظر می رسد دقیقاً مهندسی شده. قرار بر این است که آقای کروبی 300 هزار رأی بیشتر نداشته باشد؛ باوجود اینکه دفعه قبل 5 میلیون رأی را آورده. و گزارش های مختلفی ما داریم، یک نمونه اش من رودهن را خدمتتان عرض بکنم. فردی که از سوی یک کاندیدای دیگر ناظر بوده، گفت آقای کروبی آنجا 1600 رأی داشته؛ در تجمیع تبدیل گشته به صفر! باز من چون وقت ندارم، از این موارد عبور می کنم. نحوه آرایش به نحوی بود که به جای اینکه فرم های 22 با همدیگر جمع بشود، برود تبدیل به فرم 28 بشود و نوسانات استانی با همدیگر فرق بکند، یک بار آمدند بر اساس یک عددی _ که بایستی یک کاندیدای موردنظر 24 میلیون، یعنی یک مقداری بیشتر از آقای خاتمی [در دوره ] قبل رأی بیاورد و آقای کروبی حتما به علت بیان یک سری دیدگاه های انتقادی باید بیشتر از 300 هزار تا رأی نیاورد _ این طوری مهندسی شد. بنا به این علل هست که بهرحال ما شبهات جدّی ای داریم. ببخشید.

رهبر انقلاب: خیلی خوب، خیلی ممنون. خب، ستاد آقای مهندس موسوی؛ هرکدام از آقایان [می خواهند، بفرمایند].

1400/02/20
11:13:55
5.0 / 5
1107
تگهای خبر: خرید , دریا , روزنامه , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز