تا دقایقی دیگر

دانشنامه ۱۰ جلدی امام خمینی (ره) رونمایی می شود

دانشنامه ۱۰ جلدی امام خمینی (ره) رونمایی می شود به گزارش سنج نیوز تا دقایقی دیگر مقرر است دانشنامه ۱۰ جلدی امام خمینی (ره) با حضور آیت الله سیدحسن خمینی و تعدادی از مقامات کشوری رونمایی شود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مراسم رونمایی دانشنامه ۱۰ جلدی امام خمینی مقرر است با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، آیت الله سید حسن خمینی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای بیت امام خمینی در محل حسینیه جماران برگزار گردد.
دانشنامه ۱۰ جلدی امام خمینی (ره) در جهت اطلاع رسانی نسبی زندگی، شخصیت، اندیشه و عمل امام خمینی(ره) است. این دانشگاه توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در شهر قم در بیشتر از ۸۶۰ مدخل اصلی، همچون مدخل گسترده و جامع ویژه امام خمینی(ره) و بیشتر از ۵۰۰ مدخل ارجاعی تهیه شده است. این دانشنامه افزون مصور بودن بیشتر از یک سوم مقاله هایش شامل ۲۶۴ صفحه تصویر برگزیده است.
دانشنامه امام خمینی (ره) با بیشتر از ۳ میلیون و ۳۷۰ هزار کلمه، در ۶۸۰۰ صفحه کوشیده ابعاد مختلف زندگی شخصی، خصوصیت های شخصیتی، دیدگاه ها و عملکرد امام خمینی (ره) و مسائل پیرامونی و افراد در رابطه با ایشان را در حوزه های مختلف به شکل مستند، با تاکید بر منابع فراوان و هم بخش های اندیشه ای شخصیت امام را افزون بر مستندسازی علمی، با دیدگاه های دیگران بسنجد و پیشینه و ابعاد مختلف آن و تمایزهای قابل توجه آنرا نمایش دهد.
این دانشنامه در ۱۰ جلد رحلی دو ستونه، با چینش الفبایی و با مقدمه ای از حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی چاپ و انتشار یافته است.
میانگین تعداد کلمات مقاله ها حدود ۳۸۰۰ کلمه است. در مقالات اَعلام و شخصیت ها بیشترین حجم کلمات به ترتیب در ارتباط با مدخل های آیت الله خامنه ای، آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام و المسلمین حاج سیداحمد خمینی است.
در مقالات دیگر از نظر بیشترین حجم میتوان به مقالات اخلاق و سیره امام خمینی(ره)، مرجعیت امام خمینی(ره) و دست خط امام خمینی(ره) اشاره نمود.




منبع:

1399/12/20
18:19:28
0.0 / 5
1019
تگهای خبر: رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز