مجلس تصویب كرد؛

اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان برای تامین دیه محكومان معسر جرائم غیرعمد

اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان برای تامین دیه محكومان معسر جرائم غیرعمد نمایندگان مجلس در مصوبه ای با اختصاص ۳5۰ میلیارد تومان برای تامین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر جرائم غیرعمد موافقت کردند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امشب (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش هزینه ای ردیف یک بند الف تبصره ۱۱ را به تصویب رساندند که بر طبق آن بمنظور تامین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر جرائم غیرعمد ناشی از تصادف با اولویت زنان معسر و مواردی که پرداخت خسارت ناشی از تصادف افراد بر عهده بیت المال یا دولت می باشد، وزیر دادگستری مجاز است با تصویب هیأت نظارت صندوق تامین خسارتهای بدنی حداکثر تا سه هزار و پانصد میلیارد (۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از منابع درآمد سالانه موضوع بندهای (ث) و (ج) ماده (۲۴) قانون بیمه الزامی خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب ۲۰ / ۲ / ۱۳۹۵ را از محل اعتبارات ردیف ۱۱۰۶۰۰ جدول شماره (۷) این قانون دریافت و هزینه کند.
براین اساس، مدیرعامل صندوق مزبور مکلف است با بیان وزیر دادگستری، مبلغ مورد اشاره را به نسبت در مقاطع سه ماهه در اختیار وزارت دادگستری قرار دهد. وزارت دادگستری مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یک دفعه به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی، اجتماعی و قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
به سبب ردیف2 بند الف تبصره ۱۱ صندوق تامین خسارت های بدنی مکلف است دیه زندانیان حوادث رانندگی غیرعمد را که به سبب هرگونه محدودیت سقف تعهدات شرکت های بیمه و صندوق مذکور در زندان به سر می برند و پیش از لازمالاجراء شدن قانون بیمه الزامی خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه زندانی شده اند، تامین کند تا بعد از معرفی ستاد دیه کشور به صورت بلاعوض نسبت به آزادی آنها اقدام گردد.
بر طبق ردیف۳ بند الف تبصره ۱۱ بمنظور پرداخت خسارت به افرادی که جبران خسارت آنها بر عهده بیت المال یا دولت می باشد، خزانه داری کل کشور مکلف است ده درصد (%۱۰) از منابع ردیف های درآمدی (جریمه های وصولی راهنمایی و رانندگی و خدمات قضائی وصولی توسط قوه قضائیه و هزینه های دادرسی و جزای نقدی وصولی تعزیرات حکومتی) تا سقف پنج هزار میلیارد (۵، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰) ریال را به ردیف ۱۶۰۱۱۹ نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید. منابع حاصل به صورت ماهانه بوسیله ردیف هزینه ای ۶۴-۵۳۰۰۰۰ در اختیار وزارت دادگستری قرار می گیرد. منابع و مفاد این حکم با حفظ منابع و حکم اجزاء(۱) و (۲) این بند است.
به سبب ردیف۴ بند الف این تبصره وزارت دادگستری مکلف است از محل منابع جزء(۳) این بند نسبت به پرداخت دیه مستحقان دریافت دیه شامل مقتولان و مجروحان ناشی از عبور غیرمجاز از مرز که توسط یگان های ارتش، سپاه و مرزبانی مورد به هدف خوردن گلوله قرار گرفته اند و همین طور سربازانی که در محیط پادگان در اثر حوادث مختلف کشته یا مجروح می شوند، با معرفی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا سقف بیست درصد (%۲۰) از محل اعتبارات ردیف ۶۴-۵۳۰۰۰۰ اقدام نماید.



1399/12/12
21:19:32
0.0 / 5
1117
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , بیمه , حقوقی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز