برگزاری جلسه هیئت امنای فرهنگستان های كشور با حضور معاون اول رئیس جمهور

برگزاری جلسه هیئت امنای فرهنگستان های كشور با حضور معاون اول رئیس جمهور جلسه هیئت امنای فرهنگستان های جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز(چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار گردید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری در این نشست فرارسیدن میلاد باسعادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین(ع) را تبریک گفت و ضمن اشاره به گزارش های عرضه شده از جانب روسای فرهنگستان های کشور از عملکرد آنان قدردانی کرد.
معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به گزارش فرهنگستان علوم پزشکی در مورد بیماری کرونا بر حمایت همه بخش ها از تصمیمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مقابله با شیوع این بیماری تاکید کرد و اظهار داشت: کرونا علاوه بر مسائل سلامت مردم نتایج زیادی در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و بخصوص اجتماعی و زندگی انسان ها داشته است.
جهانگیری با اشاره به اینکه فرهنگستان های کشور به تناسب ارتباط مبحث کرونا با زندگی مردم باید به مطالعه ابعاد و راهکارهای مقابله با تبعات کرونا بپردازند.
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یکی از بخش هایی که بعد از شیوع بیماری کرونا صدمه فراوانی دید بخش هنر و زندگی هنرمندان بود؛ چونکه تمام رشته های هنری وقتی می توانند عرضه شوند که مردم حضور داشته باشند و وقتی به علت رعایت ضوابط بهداشتی، برگزاری تجمعات منتفی می شود، هنرمندان صدمه می بینند و حتی امکان دارد بعضی از رشته های هنری به دست فراموشی سپرده شوند.
جهانگیری ضمن اشاره به گزارش عرضه شده در مورد عملکرد فرهنگستان ادب و زبان فارسی اظهار داشت: یکی از مطالبات اقوام ایرانی احیای زبان قومی آنها است، باید در عین توجه به زبان فارسی بعنوان محور همبستگی کشور به مطالبات آنها هم پاسخ داده شود.
در این نشست که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم تحقیقات و فناروی و فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند؛ دستور کار هیئت امنای فرهنگستان ها در مورد مبحث اداری، مالی، پشتیبانی و هم گزارش حسابرسی صورت های مالی عرضه و به تصویب اعضا رسید.
همینطور آقایان مرندی، حداد عادل، داوری اردکانی و اسماعیلی به ترتیب گزارش اهم عملکرد و برنامه های پنج ساله فرهنگستان های علوم پزشکی، زبان و ادب فارسی، علوم و هنر را عرضه کردند.




منبع:

1399/12/06
22:09:48
0.0 / 5
921
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , ایران , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز