وزیر دفاع درباره ترور سردار سلیمانی و شهید فخری زاده به مقام نظامی ژاپن چه گفت؟

وزیر دفاع درباره ترور سردار سلیمانی و شهید فخری زاده به مقام نظامی ژاپن چه گفت؟ سنج نیوز: ایرنا نوشت: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفتگوی تصویری با همتای ژاپنی خود اظهار داشت: ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی به دست ارتش تروریست آمریکا و ترور دانشمند شهید فخری زاده به دست عوامل صهیونیست ها را مصداق بارز تروریسم دولتی و عامل بی ثباتی و ناامنی در منطقه است.


امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و «کیشی نوبوئو» وزیر دفاع ژاپن طی گفتگویی تصویری موضوعات دوجانبه و امنیت منطقه ای و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این گفت و گو انتصاب «کیشی نوبو» بعنوان وزیر دفاع ژاپن را تبریک اظهار داشت که با قدردانی همتای ژاپنی مواجه گردید.
سرتیپ حاتمی در این گفتگوی تصویری با همتای ژاپنی خود با اشاره به تاریخ طولانی مدت روابط دو کشور بر لزوم گسترش و تعمیق همکاریهای دو جانبه خصوصاً در حوزه دفاعی تاکید نمود.
وی با اشاره به نقش راهبردی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و حفظ ثبات و امنیت در منطقه، ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی به دست ارتش تروریست آمریکا و همین طور ترور دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده به دست عوامل صهیونیست ها را مصداق بارز تروریسم دولتی و عامل بی ثباتی و ناامنی در منطقه عنوان نمود.
وزیر دفاع در ادامه اشاره کرد: دولت قبلی آمریکا علاوه برعمل نکردن به تصمیمات خود در برجام و اعمال جنگ اقتصادی و تحریم ضد بشری، در دستیابی ایران به دارو و تجهیزات مبارزه با بیماری کرونا، رویکرد ضد انسانی خودرا آشکار تر از همیشه نمایان کرد و متاسفانه همچنان این رویکرد ادامه دارد.
«کیشی نوبوئو» وزیر دفاع ژاپن در این گفتگو گزارشی از حضور و ماموریت واحدهای دریایی ژاپن در اقیانوس هند و دریای عمان ارائه و اشاره کرد: این نیروها فارغ از هر ائتلافی، بطور مستقل اجرای ماموریت می کنند.
وزیر دفاع ژاپن در این دیدار مجازی گسترش کارهای جمع آوری اطلاعات برای اطمینان از ناوبری ایمنی کشتی های مربوط به ژاپن در خاورمیانه را تشریح نمود و خواهان همکاری ایران در زمینه تامین ایمنی ناوبری کشتی ها همچون شناورهای مربوط به ژاپن شد.
در این گفتگو درباب توسعه همکاریهای دو جانبه همچون در "مرکز امنیت دریانوردی اقیانوس هند در چابهار" و همین طور انتقال تجربیات نیروهای مسلح دو کشور در ارتباط با مقابله با ویروس کرونا و سایر حوزه ها تبادل نظر شد.
27219


منبع:

1399/11/29
14:27:46
0.0 / 5
1030
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , ایمنی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز