بیانیه مشترك سه كشور اروپایی درباره ایران

بیانیه مشترك سه كشور اروپایی درباره ایران سنج نیوز: سه کشور اروپایی با صدور اطلاعیه ای مشترک ایران را به نقض تعهدات هسته ای متهم کردند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، آلمان، انگلیس و فرانسه با صدور بیانیه مشترکی که در خروجی وزارت خارجه شان قرار گرفته نوشتند: ما - دولت های فرانسه، آلمان و انگلیس - با نگرانی بسیار متوجه تاییدیه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص اینکه ایران در حال تولید اورانیوم فلزی در مغایرت با برجام است، شدیم. ایران متعهد شده است که برای ۱۵ سال مشغول تولید و دستیابی به اورانیوم فلزی نشود یا مبادرت به انجام تحقیقات و توسعه بر روی استخراج اورانیوم نکند.
در ادامه بیانیه آمده است: ما تاکید می نماییم که ایران هیچ توجیه معتبر غیرنظامی برای این فعالیت ها - که گامی کلیدی در جهت توسعه سلاح هسته ای محسوب می شود- ندارد.
در بیانیه همین طور ذکر شده است: ما قویا از ایران می خواهیم که بدون تاخیر به این فعالیت ها اختتام دهد و هیچ گام جدیدی در جهت عدم پایبندی به برنامه هسته ای اش اتخاذ نکند. ایران با تشدید عدم پایبندی خود در حال تضعیف فرصت ها برای احیای دیپلماسی بمنظور محقق کردن کامل اهداف برجام می باشد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، وال استریت ژورنال روز چهارشنبه در خبری نوشت که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی محرمانه به اعضا اطلاع داده که ایران مبادرت به تولید اورانیوم فلزی کرده است.
این خبرگزاری نوشته بود که اورانیوم فلزی می تواند برای تشکیل هسته سلاح هسته ای استفاده گردد.
این ادعا در حالی مطرح می شود که ایران همیشه بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تاکید دارد.



1399/11/24
23:11:48
0.0 / 5
969
تگهای خبر: ایران , برجام
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز