متفكرآزاد در اخطاری مطرح كرد

وظیفه مجلس پاسخگوكردن دولت می باشد

وظیفه مجلس پاسخگوكردن دولت می باشد سنج نیوز: یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اصرار کرد که وظیفه مجلس این است که دولت را در مقام پاسخگویی قرار دهد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، روح الله متفکر آزاد در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در اخطار و تذکری اظهار داشت: وظیفه مجلس این است که دولت را در مقام پاسخگویی قرار دهد. دولت لایحه بودجه ای به مجلس شورای اسلامی فرستاده که در آن وابستگی به نفت افزایش یافته و سقف اوراق برخلاف سیاست های برنامه ششم به درستی رعایت نشده است، همین طور لایحه بودجه بی انضباطی مالی، عدم شفافیت، کاهش سرمایه گذاری، عدم اصلاح ساختار بودجه و رانت سنگین ارز ترجیحی و تحمیل تورم سنگین به مردم دارد.
وی با اشاره به گزارش کمیسیون تلفیق اظهار داشت: سوال این است که آیا رئیس جمهور باید در مقابل مجلس پاسخگو باشد یا بگوید نمایندگان چهارعمل اصلی ریاضی را بلد نیستند. دولت اعلام می کند که به مصوبات کمیسیون تلفیق و مجلس درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ عمل نمی کند حال چه کسی در مقابل حفظ شأن مجلس و مشکلات کنونی پاسخگو است؟ آیا موظف هستیم به لایحه ای رای دهیم که مجلس شورای اسلامی هزینه آنرا بدهد؟
این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در آخر اظهار داشت: صدر در صد تورم در کالاهای اساسی رخ داد و بعد دولت می گوید بودجه اصلاحی مجلس تورم زا است. ما نمایندگان در برای مردم پاسخ گو هستیم. اگر قرار به اجرا شدن بودجه دولت باشد ما باید پاسخ گوی بودجه دولتی باشیم که نمی خواهد مصوبات اصلاحی مجلس را اجرا نماید.




منبع:

1399/11/14
12:04:19
0.0 / 5
1095
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز