معاون وزیر دادگستری:

توقیف كشتی كره ای در خلیج فارس به دلیلهای كاملا فنی است

توقیف كشتی كره ای در خلیج فارس به دلیلهای كاملا فنی است به گزارش سنج نیوز معاون وزیر دادگستری اظهار داشت: توقیف کشتی کره ای در خلیج فارس به دلیلهای کاملا فنی است.



به گزارش سنج نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود حکمت نیا معاون وزیر دادگستری بامداد امروز(۹۹/۱۱/۱۳) با "یو جانگ هیان" سفیر کره جنوبی دیدار و گفت و گو کرد.

حکمت نیا در این دیدار در ارتباط با موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال کشور کره جنوبی اظهار داشت: همیشه ارتباطات خوب و مثبتی در کلیه سطوح بین دو کشور برقرار بوده و امیدواریم در آینده نیز با رفع مشکلات به وجود آمده، به سطح قابل قبولی از تعاملات دست پیدا نماییم.

حکمت نیا درباب توقیف کشتی کره ای توضیح داد: کشتی های زیادی از آبهای خلیج فارس عبور می کنند و مشکلای هم برای آنها وجود نداشته است و دلیل توقیف کشتی کره ای به لحاظ مسائل زیست محیطی و فنی بوده است.

معاون وزیر دادگستری اظهار داشت: خلیج فارس برای ما حکم محل تنفس را دارد و احساس ما نسبت به خلیج فارس یک حس عمیق انسانی است.

وی درباب درخواست سفیر کره در خصوص آزادی خدمه کشتی در آستانه سال نو کره ای اظهار داشت: رسیدگی به این مساله در حوزه اختیارات قوه قضائیه بوده و تصمیم گیری در این رابطه بر عهده دادستان است اما در این رابطه از قوه قضائیه درخواست می نماییم تا در صورت امکان رسیدگی به این پرونده را در اولویت قرار دهند.

معاون وزیر دادگستری با ابراز تاسف از اقدام دولت کره جنوبی در محدود کردن منابع ارزی جمهوری اسلامی ایران در امتداد اجرای تحریم های ظالمانه دولت آمریکا اشاره کرد: درباب پول های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در کشور کره جنوبی، دولت ما نیز از طرف افکار عمومی تحت فشار قرار دارد چونکه بازداشت پول ما مبتنی بر یک جرم نیست بلکه مبتنی بر منافع و مصالح خود کره است.

سفیر کره جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به این مطلب که کشتی کره جنوبی از طرف جمهوری اسلامی ایران متهم به آلوده کردن آب دریا است، ادعا نمود در صورت اثبات این ادعا، کلیه خسارات وارد شده از طرف کشور متبوعش جبران خواهد شد.





منبع:

1399/11/13
14:45:32
0.0 / 5
1145
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , دادستان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز