در پاسخ به مكرون

خطیب زاده: برجام قابل مذاكره مجدد نیست و طرف های آن هم قابل تغییر نیستند

خطیب زاده: برجام قابل مذاكره مجدد نیست و طرف های آن هم قابل تغییر نیستند سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه، مکرون را به خویشتن داری و پرهیز از مواضع شتابزده و نسنجیده دعوت کرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: برجام یک توافق چندجانبه بین المللی است که توسط قطعنامه 2231 شورای امنیت تایید و تثبیت شده، و به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نبوده و طرف های آن هم مشخص و غیر قابل تغییر هستند.

خطیب زاده اضافه کرد: آمریکا از این توافق خارج شده و اروپا در حفظ آن ناتوان بوده است و اگر علاقه ای به احیا و حفظ برجام وجود دارد چاره آن ساده است، آمریکا به برجام بازگردد و تمامی تحریم های برجامی و غیر برجامی که در دوره رئیس جمهور پیشین آن کشور وضع شده اند را رفع نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه عنوان کرد: اگر مقامات فرانسوی نگران فروش تسلیحاتی هنگفت خود به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هستند، بهتر است در سیاست های خود تجدیدنظر کنند.

خطیب زاده تصریح کرد: تسلیحات فرانسوی در کنار دیگر سلاح های غربی نه تنها مسبب قتل عام و کشتار هزاران یمنی می باشد، بلکه عامل اصلی بی ثباتی در منطقه خلیج فارس بوده و بدون توقف سیل صادرات تسلیحاتی فرانسه، انگلیس، آمریکا و دیگران، نمی توان انتظار ثبات و آرامش در این منطقه حساس را داشت.




منبع:

1399/11/11
22:07:42
0.0 / 5
978
تگهای خبر: آمریكا , برجام , تحریم , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز